Tau suits

Regelfrågor och förslag på husregler
Palmer

Tau suits

Inlägg av Palmer »

En fråga till folk som vet:
Broadsides har ju twinnade Railguns. Måste de ha Multi-tracker för att få skjuta dem som twinnade?
Jag menar för det stå ju att om man köper två vapensystem av samma sort så räknas de som två vapen-system. För att skjuta två vapen-system samma runda måste man ju ha Multi-tracker. Men Bresidor har ju "twinnade" railguns utan Multi-tracker. Jag har funderat som bara den på det här men jag vill veta vad andra har slagit fast om det hela.

Palmer
Jag spelar inte för att vinna men det händer ibland

Användarvisningsbild
imp

Re: Tau suits

Inlägg av imp »

Två vapensystem, ja, men inte två vapen.

Ett twin-linked vaåen tar upp två platser (därav räknas de som två vapensystem), men de skjuter som ett vapen, därav behövs ingen multi-tracker (om de inte vill skjuta med nåt mer också).
En bild säger mer än 1000 kaniner

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Palmer skrev:En fråga till folk som vet:
Broadsides har ju twinnade Railguns. Måste de ha Multi-tracker för att få skjuta dem som twinnade?
Jag menar för det stå ju att om man köper två vapensystem av samma sort så räknas de som två vapen-system. För att skjuta två vapen-system samma runda måste man ju ha Multi-tracker. Men Bresidor har ju "twinnade" railguns utan Multi-tracker. Jag har funderat som bara den på det här men jag vill veta vad andra har slagit fast om det hela.

Palmer
Läs i Tau-codex, sid. 24. ("Sist jag kollade var svenska40k en sida för seriösa turneringsspelare...") ;)
Well, imp hann före - och han har dessutom rätt. 8-)
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Bulgrim skrev:("Sist jag kollade var svenska40k en sida för seriösa turneringsspelare...") ;)
Och det där är rätt onödigt, oavsett hur många smileys du har med.

// Admin

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Jocke Rapp skrev:
Bulgrim skrev:("Sist jag kollade var svenska40k en sida för seriösa turneringsspelare...") ;)
Och det där är rätt onödigt, oavsett hur många smileys du har med.

// Admin
Troligen, läste den just i en annan tråd - och då passade den - tyckte jag. Så Palmer ska ha en ursäkt, ursäkta! (Doh! Ironin framgår ju inte alls när man hoppar mellan trådar - dumt tänkt & skrivet.)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag fattade och tyckte det var rätt kul. Men hade man inte läst den andra tråden precis innan förstår jag om man tar illa upp.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Åter till tråden, apropå tau suits;
Måste du köpa team leader eller shas'vre för att få tillgång till Battlesuit Wargear list?

Ja. ( :roll: Det står ju så på XV8, XV15/25 & XV88)

Nej. I battlesuit armoury står det klart och tydligt "A model in a battlesuit that has access to the Armoury may also choose up to 100 points from the Battlesuit Wargear list."

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

För att få "Access to the armoury" så måste du vara en team-leader eller av minst rangen "shas'vre". så JA du måste köpa en team-leader (eller shas'vre) för att just den modellen ska ha tillgång till battlesuit wargear list (de vanliga får nöja sig med support systems).
Alexander Merinen

Palmer

Inlägg av Palmer »

Tack för förklaringen imp.
Det var bara lite suddigt när det står att det är två system och multin behövs för att skjuta med två system.

Och ja, jag e en seriös tuneringsspelare men det hidrar inte mig från att fråga om saker jag inte förstår. Eller förutsätts det att man skall kunna alla codexar utantil i detalj när man spelar på en tunering?
Jag spelar inte för att vinna men det händer ibland

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Palmer skrev:Och ja, jag e en seriös tuneringsspelare men det hidrar inte mig från att fråga om saker jag inte förstår. Eller förutsätts det att man skall kunna alla codexar utantil i detalj när man spelar på en tunering?
Ja. :P

Skriv svar