Tyranids, Daemons 6th
Tyranids, Daemons 6th
Vad ska vi göra för ändringar?
Tyranids, Daemons 6th
Nids kompar aningen för snällt. Antingen ge den 3e tervigonen -1 eller sänka monstercappen till 3-4. Sen kanske hiveguards borde kompa lite. Typ 5> ger minus. Bara lite tankar.
Tyranids, Daemons 6th
Hive guards bör inte kompa alls, inte mer än missile launchers för SM.LillePer skrev:Nids kompar aningen för snällt. Antingen ge den 3e tervigonen -1 eller sänka monstercappen till 3-4. Sen kanske hiveguards borde kompa lite. Typ 5> ger minus. Bara lite tankar.
Däremot tycker jag 3e tervigon med 3 rulebook powers bör kompa 1. (Förutsatt att allmänna Psyker minuset försvinner).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Tyranids, Daemons 6th
9 hiveguards är fortfarande bra. Rätt mycket bättre än allt annat. Och bygger man en nid lista med dessa restriktion så är 6-9st autoinclude och då måste det ses över.
Tyranids, Daemons 6th
-1 om man spelar >4 MCs
-1 om man spelar >6 Hive Guard
Dessa ändringar hade räckt för nids. Däremot OM man gör dessa ändringar så måste Psyker level minuset bort, känns fel att kompa både psychic powers och MCs då de påverkas av bägge. Sedan bör inte psykers som Zoanthropes kompa alls.
-1 om man spelar >6 Hive Guard
Dessa ändringar hade räckt för nids. Däremot OM man gör dessa ändringar så måste Psyker level minuset bort, känns fel att kompa både psychic powers och MCs då de påverkas av bägge. Sedan bör inte psykers som Zoanthropes kompa alls.
Re: Tyranids, Daemons 6th
Borde man inte skilja på vilka monster man spammar, ett gäng flygande morsor o tervigoner är ju bra mycket elakare än ett gäng fexar o tyrannofexar. Jag är inte riktigt objektiv eftersom jag peppar fexar, men jag tror ändå att det ligger något i det 
Stefan "Krak" Hedström
Inget som snackats om i denna tråd påverkar min armé. Jag vet inte vad som är bra men om min lista anses vara för hård för komp 0 så borde folk veta det i alla fall. Antingen mötte jag folk som inte kan 40k eller så har jag en auto-win lista.
Utom mot folk som har bara tur...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Jag anser inte att din lista skall kompa nått den är lagom legge skrev:Inget som snackats om i denna tråd påverkar min armé. Jag vet inte vad som är bra men om min lista anses vara för hård för komp 0 så borde folk veta det i alla fall. Antingen mötte jag folk som inte kan 40k eller så har jag en auto-win lista.
Tyranids, Daemons 6th
Precis. Bara för att listor placerar sig högt betyder inte det att de ska kompas.
-
Silvertejp
Tyranids, Daemons 6th
Tyraniderna kommer för lätt undan. Ta den grisigaste ETC-listan ta bor en flygmamma och du har en komp 0 lista. Skulle vilja se någon armé som kan klara av det.