Nya Space Marines i Juni!

Har du hört det senaste från GW?
Apocswe

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Apocswe »

Kan det inte va så at dom vill uppdatera alla codexar till 6:e edition så att alla spelar på samma villkor? Därför dom spottar ut alla codexar med månader mellan????

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Tycker det är tokigt bra att alla codex skall uppdateras till 6th.

Flera codex har ju väntat toklänge på en uppdatering och vissa behöver spånas om nu iom 6th

Att alla codex står på samma fot ger förmodligen ett betydligt roligare spel (tex så har inte bara 2 - 3 codex flygare)
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

eldrak

Inlägg av eldrak »

Jag tror det är Hobbit som gör att de släppte färre saker under förra året och nu trycker ut en massa uppdateringar till både 40k och whfb.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag tror det går hand i hand med deras nedsläckning av återförsäljare.
Men ny bok så är det större chans att behålla och få liv i gamla spelare, även om det blir dyrare att köpa och längre till närmsta butik.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Allt var roligare i gamla DE-codexen, samma med GK, orks whatever.. Eller är jag bara nostalgisk?

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Jag tror inte det hade med det hobbit att göra. Deras releasetakt av armybooks/codexes var väl inte lägre 2012 än föregående år, med hänsyn till att det var en ny edition som släpptes. Man kan ju alltid hoppas att GW har insett att det gynnar deras intressen att ha mer uppdaterade regler till sina spel, och att de därför kommer hålla uppdateringsfrekvensen högre framöver.

Varulv

Inlägg av Varulv »

Rykten jag läst säger att allt ska upp till 6th Edition, och det skulle väl i så fall vara första gången som allt faktiskt är uppdaterat till en ny edition egentligen? Förutom möjligtvis 3:e då.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Jag tror, som några är inne på, att GW känner av minskad försäljning. Förr kanske ruljansen fanns för att man skulle kunna hålla långa uppdateringsintervall. Nu tror jag inte att folk är redo att vänta 2-3 år på att få ett anständigt codex till sin armé. Och så många tror jag inte det finns som tänker att de lika gärna kan köpa en ny armé medan man väntar.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Varulv

Sv: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Varulv »

Gamla Orks är väl ändå den sämst skrivna någonsin? Den har väl inte ens weapon summary? :)

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Varulv

Sv: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Varulv »

Nej, jag har väntat länge men inte startat ny armé för jag anser inte att min BT är riktigt färdig.

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Skriv svar