Nya Eldar Wraithknight
Re: Nya Eldar Wraithknight
Tusan också...
Eldar har funnits som en liten tanke i bakhuvudet sedan 2nd edition men jag har aldrig gjort verklighet av att skaffa en armé...men man kanske skulle göra det nu...
Eldar har funnits som en liten tanke i bakhuvudet sedan 2nd edition men jag har aldrig gjort verklighet av att skaffa en armé...men man kanske skulle göra det nu...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Dreadknighten känns rätt meningslös ja, men riptiden är ju klockren till tau.Lottomannen skrev:Eldars Knight har ju funnits i fluffet sen Space Marine. Bättre då om man skippat Dreadknighten och Riptiden, som är mycket senare hittepå.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Fast att något finns i fluffet innebär ju iofs inte att det är lämpligt för vanliga 40k-slag. Warlord titans är t.ex. bland det äldsta man kan hitta i 40k-fluff, men jag hoppas verkligen att de inte dyker upp i någon framtida codex. Sen håller jag med om att wraithknighten är vettigare än vissa andra hittepåsaker (även om modellen inte är speciellt snygg). Men GW-trenden att varje armé måste få någon gigantisk modell bara för att de numera kan producera dem känns rätt trist.Lottomannen skrev:Eldars Knight har ju funnits i fluffet sen Space Marine. Bättre då om man skippat Dreadknighten och Riptiden, som är mycket senare hittepå.
Sv: Nya Eldar Wraithknight
Jag kan inte på något sätt förstå varför det skulle vara dåligt att gw tillverkar nya enheter till codexarna oavsett hur de ser ut...Mortarion skrev:Fast att något finns i fluffet innebär ju iofs inte att det är lämpligt för vanliga 40k-slag. Warlord titans är t.ex. bland det äldsta man kan hitta i 40k-fluff, men jag hoppas verkligen att de inte dyker upp i någon framtida codex. Sen håller jag med om att wraithknighten är vettigare än vissa andra hittepåsaker (även om modellen inte är speciellt snygg). Men GW-trenden att varje armé måste få någon gigantisk modell bara för att de numera kan producera dem känns rätt trist.Lottomannen skrev:Eldars Knight har ju funnits i fluffet sen Space Marine. Bättre då om man skippat Dreadknighten och Riptiden, som är mycket senare hittepå.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
de nya wraithguards är ju döfräna!
//Björn
//Björn
Alla arméer måste ju ha stora coola awesomegubben, inget konstigt med det. Gillar man den inte behöver man ju inte köpa den. Fast jag tycker att alla storwalkers har varit riktigt snygga.
Återstår att se om IG får Imperial Knights. Inte för att jag skulle tycka att det var så passande om var och varannan IG-armé hade dem, men det skulle kunna bli en grym plastmodell.
Återstår att se om IG får Imperial Knights. Inte för att jag skulle tycka att det var så passande om var och varannan IG-armé hade dem, men det skulle kunna bli en grym plastmodell.
Dunderstora sentinels a la star wars hade varit asballtAnton skrev:Alla arméer måste ju ha stora coola awesomegubben, inget konstigt med det. Gillar man den inte behöver man ju inte köpa den. Fast jag tycker att alla storwalkers har varit riktigt snygga.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- speedfreek
-
katzenjammer
Fluffmässigt tycker inte jag att det känns fel, däre ot så tycker jag att den går ifrån den renare designen i wraithlords/wraithguard och ser sjukt plottrig ut. Inte helt olikt riptiden.
Det känns konstigt med tanke på att allt de hade behövt göra var en korsning mellan wraitlord och eldar titan.
Sen kan man ju tycka att denna designen är bättre och roligare. Men det tycker inte jag!
(För övrigt tycker jag att varje arme ska ha en skön centerpiece, personligen hade jag hellre kört på en avatar i detta fallet)
Det känns konstigt med tanke på att allt de hade behövt göra var en korsning mellan wraitlord och eldar titan.
Sen kan man ju tycka att denna designen är bättre och roligare. Men det tycker inte jag!
(För övrigt tycker jag att varje arme ska ha en skön centerpiece, personligen hade jag hellre kört på en avatar i detta fallet)
Flesh is a design fault
Hur stor är FW avataren då, det går väl att ha en stor avatar som en "wraithknight"?katzenjammer skrev:...(För övrigt tycker jag att varje arme ska ha en skön centerpiece, personligen hade jag hellre kört på en avatar i detta fallet)
En bild säger mer än 1000 kaniner