Nya Eldar

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Izin

Nya Eldar

Inlägg av Izin »

Nya codexen är här! Woho!

Vilka tror ni blir hårdaste buildsen och vad tycker ni att man man ska satsa på? Tror personligen på meck+scatter lasers.
17,83

Användarvisningsbild
LillePer

Nya Eldar

Inlägg av LillePer »

Tycker warwalkers med scatter fortfarande verkar galet bra.

Användarvisningsbild
kombat

Re: Nya Eldar

Inlägg av kombat »

känns som jetbike listor också kommer vara bra

Användarvisningsbild
LillePer

Nya Eldar

Inlägg av LillePer »

Det jag funderar mest på är hur sniperkaraktärens infiltrate funkar. Om han kan ta med sig en enhet hur nära som helst?

(Kommer inte ihåg om karaktär kan ta med enhet eller om det bara är enhet som kan ta med karaktär)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag hoppas innerligt att codex supplementen för Iyanden, Saim-Hann, Ulthwé, Alaitoc och Biel-Tan kommer att göra en rad olika listor fetgrymma på sitt sätt, rejält uppbackat av fluffet.
(Psykerheavy i Ulthwé, bättre Wrait-constructs i Iyanden och bättre bikes/grav-tanks i Saim-Hann osv. )

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

ska köpa codexen i morgon =)

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Farseers, guardian jetbikes, warp spiders och wwalkers (med scatter eller BL) är det bästa. Alliera in till tau för superost med guide+prescience+nån random power till och shadowsun med 10 jetbikes med 2+ cover och AV14-spräckare på range (wwalkers). De kompletterar extremt bra.

Shadow Weavers känns också grymt fina för sin poäng, S7 mot fordon och rending mot gubbar, men heavy precis som wwalkers.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Om någon råkar sitta på codexen så undrar jag vilka enheter som räknas som troops? Finns det karaktärer/val som gör andra enheter till troops?

Kan Wraithguards/Wraithblades användas som troops?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Meranaldar

Inlägg av Meranaldar »

Samma troops som i förra codexet, kör du en Spiritseer som HQ räknas Wraithgurad/blades som troops

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Har inte kollat så noga i boken ännu, men det första som slog mig var att Guardians, och därmed även alla Guardinankörda fordon, nu har fått BS4!

Skriv svar