Eldar 1850
Eldar 1850
Eldar 6th 1.0
HQ
Autarch 155
Mantle of the Laughing God
Banshee Mask
Jetbike
Laser Lance
Fusion Gun
Warlord
Troops
10 Guardians 110
Scatter Laser
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
10 Guardians 110
Scatter Laser
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
10 Guardians 110
Scatter Laser
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
10 Guardians 110
Scatter Laser
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
3 Jetbikes 61
Shuriken Cannon
3 Jetbikes 61
Shuriken Cannon
Heavy Support
3 War Walkers 210
2 Scatter Lasers
2 Star Cannons
Scatter Laser, Star Cannon
Fire Prism 150
Holo Fields
Spirit Stones
Fire Prism 150
Holo Fields
Spirit Stones
1847 Pts
_____
Vad tycks? Tror att meck är the shit.
HQ
Autarch 155
Mantle of the Laughing God
Banshee Mask
Jetbike
Laser Lance
Fusion Gun
Warlord
Troops
10 Guardians 110
Scatter Laser
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
10 Guardians 110
Scatter Laser
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
10 Guardians 110
Scatter Laser
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
10 Guardians 110
Scatter Laser
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
3 Jetbikes 61
Shuriken Cannon
3 Jetbikes 61
Shuriken Cannon
Heavy Support
3 War Walkers 210
2 Scatter Lasers
2 Star Cannons
Scatter Laser, Star Cannon
Fire Prism 150
Holo Fields
Spirit Stones
Fire Prism 150
Holo Fields
Spirit Stones
1847 Pts
_____
Vad tycks? Tror att meck är the shit.
17,83
Re: Eldar 1850
Listan ser riktigt hård ut.
Nu ska jag inte spela Eldar, men har gjort lite listor på skoj. Min favorit har faktiskt sett snarlik ut.
HQ
Farseer 100
Elite
5 Fire dragons 110
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
5 Fire dragons 110
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
Troops
10 Guardians 105
Shuriken cannon
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
10 Guardians 105
Shuriken cannon
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
5 Rangers 60
5 Rangers 60
3 Jetbikes 61
Shuriken Cannon
3 Jetbikes 61
Shuriken Cannon
Heavy Support
Fire Prism 150
Holo Fields
Spirit Stones
Fire Prism 150
Holo Fields
Spirit Stones
Fire Prism 150
Holo Fields
Spirit Stones
(Gillar man inte rangers så kan man alltid ta två bike enheter till.)
Lite funderingar.
Varför har du bössorna som du har dem på walkerna??
Har du Scatter laser/Star cannon på alla så har du ju större chans till twinlink på star cannons.
Lite tveksam till din autarch. Man kommer in så lätt nu ifrån reserv så jag vet inte om hans -1 kommer att rädda dina bikes. De kan lika gärna försöka gömma sig. Sen hade jag också warwalkers först. Men det känns bara som att man ger motståndaren något att skjuta sina str 5 vapen på. Men vad vet jag, jag spelar ju inte eldar =)
Riktigt roligt codex faktiskt. Finns så jäkla många sätt att bygga en cool eldar lista på nu.
Nu ska jag inte spela Eldar, men har gjort lite listor på skoj. Min favorit har faktiskt sett snarlik ut.
HQ
Farseer 100
Elite
5 Fire dragons 110
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
5 Fire dragons 110
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
Troops
10 Guardians 105
Shuriken cannon
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
10 Guardians 105
Shuriken cannon
Wave Serpent 155
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Holo Fields
5 Rangers 60
5 Rangers 60
3 Jetbikes 61
Shuriken Cannon
3 Jetbikes 61
Shuriken Cannon
Heavy Support
Fire Prism 150
Holo Fields
Spirit Stones
Fire Prism 150
Holo Fields
Spirit Stones
Fire Prism 150
Holo Fields
Spirit Stones
(Gillar man inte rangers så kan man alltid ta två bike enheter till.)
Lite funderingar.
Har du Scatter laser/Star cannon på alla så har du ju större chans till twinlink på star cannons.
Lite tveksam till din autarch. Man kommer in så lätt nu ifrån reserv så jag vet inte om hans -1 kommer att rädda dina bikes. De kan lika gärna försöka gömma sig. Sen hade jag också warwalkers först. Men det känns bara som att man ger motståndaren något att skjuta sina str 5 vapen på. Men vad vet jag, jag spelar ju inte eldar =)
Riktigt roligt codex faktiskt. Finns så jäkla många sätt att bygga en cool eldar lista på nu.
*suck*
Jag tycker att för varje ny codex som släpps känns min CSM codex mindre och mindre intressant. Det kanske är dags att ge liv åt min gamla 2nd ed dröm om att spela eldar...
Jag tycker att för varje ny codex som släpps känns min CSM codex mindre och mindre intressant. Det kanske är dags att ge liv åt min gamla 2nd ed dröm om att spela eldar...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Inte för att jag vet vad sakerna gör nu mer än att Holofield verkar najs.
Men är Eldar Meq påväg tillbaka?
Tack!Ceasar skrev:Listan ser riktigt hård ut.
Lite funderingar.
Ah, läste regeln fel. Givetvis så har de alla varsin Scatter/Starcanon.
Autarchen känns som det klart mest stabila HQ't när man varken spelar footdar eller har med wraiths. En trixig kille som tillför lite allt möjligt och som är ganska störig för motståndaren. Walkers vaporiseras av vissa arméer men är guld värda mot andra, att dessutom få in lite anti-TEQ för en gångs skull är man inte bortskämd med som gammal eldar-spelare.
Jag vet! Denna handlar väl mest om att maximera the good stuff men jag ser fram emot både kompmall och subjektivt kompade turneringar med spetsöronen framöver!
Holofield ger +1 på Coversave för 15 bananer.Joakim skrev:Inte för att jag vet vad sakerna gör nu mer än att Holofield verkar najs.
Det tror jag definitivt. Skyttet som främst serpents och prismor levererar i kombination med både överlevnadspotential och guardianleverans kommer nog fungera grymt bra.
17,83
Märkligt att holofield skulle vara så bra när de flesta skippar disruption pods. De gör samma sak och kostar lika mycket. Men varför skullende vara så mycket bättre till eldar än till tau?
Eldar 1850
Jag är osäker på om det är värt till allt. Men turboboostande wave serpents med drakar tycker ju det är väldigt bra. Sen gillar iof serpents bra cover IOM att de nästan bara dör på glance
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det är bättre på eldars eftersom dom oftare vill röra sig fram i det öppna. Taus båtar kan antingen gömma sig (SMS) eller stå långt bak i cover HH/SR.kombat skrev:Märkligt att holofield skulle vara så bra när de flesta skippar disruption pods. De gör samma sak och kostar lika mycket. Men varför skullende vara så mycket bättre till eldar än till tau?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- Lottomannen
Silence! Jag började lira eldar när vi startade upp igen men bytte till csm innan jul. Lirade också eldar i 2'ed. Do not tempt me!Excessus skrev:*suck*
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Om jag inte dribblat bort mig i matten helt borde en tia guardians skjuta in strax över 2 wounds i snitt på TEQ.Izin skrev: att dessutom få in lite anti-TEQ för en gångs skull är man inte bortskämd med som gammal eldar-spelare.
En tia warpspiders skjuter in nästan fyra (100/27) vilket är precis samma antal wounds som fås från en tia fire dragons.