Nya Eldar Wraithknight
Re: Nya Eldar Wraithknight
Men är den verkligen något att hänga i julgranen?
Kostar mycket poäng, kommer att dra på sig massivt med skytte och lär inte få cover vidare ofta.
Inget extra skydd mot Poison eller Instant Death.
Jag har inte läst på så noga, men är den inte lite för lätt att döda jämfört med hur stor och tuff den ser ut att vara?
Kostar mycket poäng, kommer att dra på sig massivt med skytte och lär inte få cover vidare ofta.
Inget extra skydd mot Poison eller Instant Death.
Jag har inte läst på så noga, men är den inte lite för lätt att döda jämfört med hur stor och tuff den ser ut att vara?
Nya Eldar Wraithknight
Jo antagligen är den för dålig. Ev. Med invisibilty eller 4++ från spells. Men den dör ju mot greyknights på 2 sek...
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tror att den är helt ok. Det är så lätt att få coversave på monster i 6:th (all area terrain/skog) och det är ganska få ID-vapen som kan skada den.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
För att inte tala om intervening models så passar utmärkt att ställa wraithknighten bakom guardians för 5+ cover save.DHettNeck skrev:Jag tror att den är helt ok. Det är så lätt att få coversave på monster i 6:th (all area terrain/skog) och det är ganska få ID-vapen som kan skada den.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
nej, även på intervening models är det 25% som räknas, skulle vara löjligt annars (visst finns det många löjliga regler från GW's sida ändå)
Intervening models täcker mellan modellerna, men inte över. I övrigt gäller den generella regeln om 25% eftersom den inte är undantagen (som den är på area terrain). Och eftersom skott mot en Wraithknight med väldigt stor sannolikhet kommer att gå över guardians så kommer det att vara väldigt få vinklar som de täcker 25% från.Neth_Oni skrev:nej, även på intervening models är det 25% som räknas, skulle vara löjligt annars (visst finns det många löjliga regler från GW's sida ändå)
Jag trodde också att det var så och jag ville att det skulle vara så men...
Du kan knappast vara täckt 25% om du syns helt. Det står absolut inget om att 25% av målet måste ligga mellan dessa modeller, det känns bara så intuitivt.Regelboken skrev:Similarly, if a model fires through the gaps between models in an intervening unit, the target is in cover, even if it is completely visible to the firer.
Fast nästa mening säger "Note that this does not apply if the shots go over the unit rather then through it."Gustav skrev:Jag trodde också att det var så och jag ville att det skulle vara så men...Du kan knappast vara täckt 25% om du syns helt. Det står absolut inget om att 25% av målet måste ligga mellan dessa modeller, det känns bara så intuitivt.Regelboken skrev:Similarly, if a model fires through the gaps between models in an intervening unit, the target is in cover, even if it is completely visible to the firer.
Så modeller täcker mellan varandra men inte över.
Absolut, men det räcker med att en tå är mellan modellerna. Jag menade att det känns som om det borde vara 25% som måste vara täckt av mellanrummet men kan inte se att det skulle vara så när jag läser reglerna noggrant.