+1LillePer skrev:Seekers är asnice...
Tyranids, Daemons 6th
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Tyranids, Daemons 6th
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Tyranids, Daemons 6th
De är lite gulliga. Men verkligen inte något som ska kompa. Samt tävlar seekers med flesh hounds och Plague Drones så tar man seekers tar man färre av de andra.DHettNeck skrev:+1LillePer skrev:Seekers är asnice...
Har spelat mot seekers några gånger och de når sällan fram, de dör lika lätt som guardsmen och har inget skytte. De är mer som fancy rough riders.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag anser nog att Cav skall räknas in i beast minuset med Seekers kanske inte tål liak mycket som Flesh hounds men de slår hårdare och jag raäknar dem ungefär som lika bra. Men om man lägger in cav med kanske man höja gränsen till 70 wounds
Det enda seekers kan göra är att renda, OM de kommer fram dvs.kombat skrev:Jag anser nog att Cav skall räknas in i beast minuset med Seekers kanske inte tål liak mycket som Flesh hounds men de slår hårdare och jag raäknar dem ungefär som lika bra. Men om man lägger in cav med kanske man höja gränsen till 70 wounds
Cavarly har inte kompat hittills, har vi sett några hårda cavalry listor med demoner på turneringar? Om inte, varför ändra det?
Tyranids, Daemons 6th
Med invis eller grimoare blir de jävligt tåliga. Har man typ 40 seekers och 20 hundar så har man en DEL snabba Wounds. Anledningen att ingen spelat det i Sverige är att inte särskilt många har några av dessa modeller. Och det är en lite bökig armé att skaffa och demoner är en ganska ovanlig armé bland "topp spelare"
Men du tycker de borde kompa ändå?LillePer skrev:Med invis eller grimoare blir de jävligt tåliga. Har man typ 40 seekers och 20 hundar så har man en DEL snabba Wounds. Anledningen att ingen spelat det i Sverige är att inte särskilt många har några av dessa modeller. Och det är en lite bökig armé att skaffa och demoner är en ganska ovanlig armé bland "topp spelare"
Om de ska kompas bör de kompa ungefär som screamers, lägg in ett cavalry/jetbike minus i så fall.
-
Meranaldar
Tycker ändringarna för Daemons ser vettiga ut, skönt att se Fateweaver bara räknas som generating 2 powers (har ju 8, så hade tagit upp 8/9 powers annars). Testde honom på Lincon och hans ML4 gjorde ju att man knappt kunde få med något annat med ML i en 0 komp lista och så stark var han inte, personligen tycker jag det är hans trait o rerollen som är hans styrka.
Ang seekers så är de ett av de bättre valen för fast attack, men som sagts, de dör fruktansvärt fort och är oftast helt beroende av 6or för att ha riktig impact när de väl kommer fram. Personligen tycker jag nya codexen har flyttat över stor tyngd till "fast attack" och de flesta listor lär nog oftast ta 3 val därifrån om man inte kör en flying circus
Ang seekers så är de ett av de bättre valen för fast attack, men som sagts, de dör fruktansvärt fort och är oftast helt beroende av 6or för att ha riktig impact när de väl kommer fram. Personligen tycker jag nya codexen har flyttat över stor tyngd till "fast attack" och de flesta listor lär nog oftast ta 3 val därifrån om man inte kör en flying circus
-
Chaos4reaL
Och jag förstår inte alls snacket ang kompa daemons tyngre. CD ligger i mellan regionen på alla turneringar (jag har koll på) som det är nu och med den inbyggda randomness i armé så har den redan en inbyggd komp samt att CD inte har skytte eller flyers (FMC är löjliga och med kompen omöjliga). Låt demoner vara tills det är ett problem istället för att laga det som inte är trasigt. Om kompen ska åt nåt håll så ska den tillåta mer inte mindre.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Fatey skall kompa ett.
Vidare så bör heralders psychic powers räknas till spell-minuset om scrramers finns i armen.
Fatey är kanske t.o.m. bättre än i 5th. All utility han ger är vansinnig, i synnerhet med grimoiar, portal, tabell, etc.
4++ spell med screamers, fatey och grimoiar ger screamers 2++ med reroll. Dvs, man kan inte döda dem.
Det som får kombon att funka stablt är fateys reroll, scrramers daemon of tzee och 6+ divination spells.
Och innan ngn kommer och teoriserar om att "så illa är det inte" så prova att spela mot skiten.
Tänk er en paladistjärna som e jumppacks i knät på er r1 med fortune(typ).
Vidare så bör heralders psychic powers räknas till spell-minuset om scrramers finns i armen.
Fatey är kanske t.o.m. bättre än i 5th. All utility han ger är vansinnig, i synnerhet med grimoiar, portal, tabell, etc.
4++ spell med screamers, fatey och grimoiar ger screamers 2++ med reroll. Dvs, man kan inte döda dem.
Det som får kombon att funka stablt är fateys reroll, scrramers daemon of tzee och 6+ divination spells.
Och innan ngn kommer och teoriserar om att "så illa är det inte" så prova att spela mot skiten.
Tänk er en paladistjärna som e jumppacks i knät på er r1 med fortune(typ).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Tyranids, Daemons 6th
Har mött det två gånger och fateweaver dör så fort man tittar på honom och sedan är listan förstörd.
Tycker inte han ska kompa men tycker tzeentch heralders powers bör räknas, de har ändå ld10 och 3 powers liksom.
Tycker inte han ska kompa men tycker tzeentch heralders powers bör räknas, de har ändå ld10 och 3 powers liksom.