WarCon - Ostsingel + Dubbelmys

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

egge

Re: WarCon - Ostsingel + Dubbelmys

Inlägg av egge »

Hylander skrev:Kör du på att en warlock får joina jetbikes enheten. Jag svarar både för swefaq och andra turneringar - inklusive USA. Inte bara för denna turnering.
Gott, då vet vi.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

War_Cry

Inlägg av War_Cry »

Hylander skrev:Kör du på att en warlock får joina jetbikes enheten. Jag svarar både för swefaq och andra turneringar - inklusive USA. Inte bara för denna turnering.
Toppen !
Då kör vi på det.

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

varför skulle en warlock inte få joina jetbikes? Står ju klart o tydligt i codexen att dom får...

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Apocswe skrev:varför skulle en warlock inte få joina jetbikes? Står ju klart o tydligt i codexen att dom får...
Katarsis hade nån utläggning i en annan tråd om att enhetstypen inte stämmer, eller nåt sånt. Övergick mitt regelförstånd så jag dubbelkollade här ist.

fler frågor till Arr:
Hur räknas hur många enheter som får starta i reserv? Per 1000 pts lista eller tillsammans?

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

hmm den var lite svårare. Jag har för mig att vi tittade på varje 1000p för sig. Motiveringen är att vi spelar två arméer mot två andra, inte en på vardera sida.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

och om ena 1000pts-delen då inte är representerat på plan vid slutet av någon runda? Utgår den halvan då?

Blir ju lite kasst isf.
Potentiellt kan man få fist, dakka och smörj från 2000pts med risken att kasa av och ha outnyttjade delar av armén kvar i reserv.
Inte direkt en fördel för pappers-alver eller liknande arméer, med staying power som en halvdassig dagenefterfis.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

MITTZ skrev:och om ena 1000pts-delen då inte är representerat på plan vid slutet av någon runda? Utgår den halvan då?

Blir ju lite kasst isf.
Potentiellt kan man få fist, dakka och smörj från 2000pts med risken att kasa av och ha outnyttjade delar av armén kvar i reserv.
Inte direkt en fördel för pappers-alver eller liknande arméer, med staying power som en halvdassig dagenefterfis.
Jag håller nog inte riktigt med i problemets storlek som du målar upp. Få arméer har eller ens kan ha merparten ute i reserv efter runda 2.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

MITTZ skrev:
Apocswe skrev:varför skulle en warlock inte få joina jetbikes? Står ju klart o tydligt i codexen att dom får...
Katarsis hade nån utläggning i en annan tråd om att enhetstypen inte stämmer, eller nåt sånt. Övergick mitt regelförstånd så jag dubbelkollade här ist.

fler frågor till Arr:
Hur räknas hur många enheter som får starta i reserv? Per 1000 pts lista eller tillsammans?

Ok.. Är nog med på vad han menar, det står inte under warlockreglerna att dom blir jetbikes, när dom köper en cykel i codexen, vilket krävs för att dom ska kunna åka med trupperna. Dock står det under wargear sektionen att alla som köper en jetbike räknas som sådan.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

MITTZ skrev:och om ena 1000pts-delen då inte är representerat på plan vid slutet av någon runda? Utgår den halvan då?

Blir ju lite kasst isf.
Ok, jag kanske målar fan på väggen.
Men då gäller det att varje 1000pts-del måste ha en unit kvar på bordet efter varje runda?
(vi ska spela några testmatcher i helgen så jag vill veta vad som gäller)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

MITTZ skrev:

Blir ju lite kasst isf.
Ok, jag kanske målar fan på väggen.
Men då gäller det att varje 1000pts-del måste ha en unit kvar på bordet efter varje runda?
(vi ska spela några testmatcher i helgen så jag vill veta vad som gäller)
Ja för att den 1000p delen skall finnas kvar i matchen. Man förlorar såklart inte hela matchen för att en av 1000p arméerna tappat alla sina enheter.

Skriv svar