Eldar 6th ed

Moderatorer: Pärssi, Lillen

gobba

Re: Eldar 6th ed

Inlägg av gobba »

Lemmy Kilmister skrev:När jag mötte två så sköt de ut 14 Deathcompany och 30 marines på 3 rundor, plattorna skördade ngt fruktansvärt. sty 10 öppnade tanksen och plattorna förintade gubbsen. Jag körde ingen stenhård lista, men båda hade komp noll och jag hade inte en chans, vi brukar annars spela väldigt tight på samma komp oavsätt listor.
2 bör var komp men tror inte du hade haft samma bekymmer med 1.. ellef är jag ute och cyklar?

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Lemmy Kilmister skrev:När jag mötte två så sköt de ut 14 Deathcompany och 30 marines på 3 rundor, plattorna skördade ngt fruktansvärt. sty 10 öppnade tanksen och plattorna förintade gubbsen. Jag körde ingen stenhård lista, men båda hade komp noll och jag hade inte en chans, vi brukar annars spela väldigt tight på samma komp oavsätt listor.
Antingen har du haft maxoflyt eller så har du packat sill med dina gubbs. 44 gubbar + tanks på 3 rundor med 2 Wraithknights är INTE normalt och är ett extremfall kan hända.

Den använder sig av småplattor och 3 småplattor x3(3 rundor) och man bör inte få in mer än 3 gubbar på en liten platta genererar 27 träffar(om allt träffar).
Räknar att bara den ena har plattor iom du nämnde styrka 10. Sen har vi ett extra vapen på Suncannonkillen(som jag förmodar det är) Är det Scatter laser så genererar det 12 träffar max på 3 rundor. 39 Träffar(Max typ ifrån Suncannon killen) sen + Styrka 10 killen. Att dessa ska genererar 44 kills + tank/s är antingen en fiskehistoria eller idiotisk otur.

gobba

Inlägg av gobba »

Mag-El skrev:
Antingen har du haft maxoflyt eller så har du packat sill med dina gubbs. 44 gubbar + tanks på 3 rundor med 2 Wraithknights är INTE normalt och är ett extremfall kan hända.

Den använder sig av småplattor och 3 småplattor x3(3 rundor) och man bör inte få in mer än 3 gubbar på en liten platta genererar 27 träffar(om allt träffar).
Räknar att bara den ena har plattor iom du nämnde styrka 10. Sen har vi ett extra vapen på Suncannonkillen(som jag förmodar det är) Är det Scatter laser så genererar det 12 träffar max på 3 rundor. 39 Träffar(Max typ ifrån Suncannon killen) sen + Styrka 10 killen. Att dessa ska genererar 44 kills + tank/s är antingen en fiskehistoria eller idiotisk otur.
Tack för den matte läxan.. oavsett om det är dubbla 300poängs gubbar som först skjuter sedan springer fram och slår sönder tanks vilket är fullt möjligt så borde väl för 300/600 finnas en vettig kontring på denna gubbe handlar ju mest om att metat måste utvecklas precis som det gör med riptiden det är ju bara dom som inte orkar updatera sina listor som gnäller mest iofs det handlar i slutändan om pengar då att kontra ett nytt meta kan kosta både tid och pengar så sätt komp på gubben så blir det mest ekonomiskt för alla..... eller.. nä men 1 wraithknight på 2 vehicles är ju fair sen komp på nummer 2 det är ekonomiskt för alla och vettigt för man ska väl ändå uppmuntra utveckling. :)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Man ska verkligen inte kompa något pga ekonomi.

Möter man 2*WK med suncannon är det bara att sprida ut sig ordentligt, då kan varje platta bara träffa en modell.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

gobba

Inlägg av gobba »

DHettNeck skrev:Man ska verkligen inte kompa något pga ekonomi.

Möter man 2*WK med suncannon är det bara att sprida ut sig ordentligt, då kan varje platta bara träffa en modell.
Så du menar att trots alla som tycker den är jättefarlig så... L2P... Men annars helt riktigt man bör ju spela sin taktik efter vad man möter inte efter hur man brukar göra...

Och nej ekonomi ska inte styra komp men värt att ha i baktanken när man läser klagomål.. finns ibland fler orsaker till missnöje av nya saker.

Användarvisningsbild
LillePer

Eldar 6th ed

Inlägg av LillePer »

Sa du just L2P till förra årets SM vinnare och etc spelare ;) bara fann det roligt.

(Och ja wraithknighten är bra, men inte bruten och genom att sätta suncannon på den betalar du 40p för att göra den sämre...)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

LillePer skrev:Sa du just L2P till förra årets SM vinnare och etc spelare ;) bara fann det roligt.

(Och ja wraithknighten är bra, men inte bruten och genom att sätta suncannon på den betalar du 40p för att göra den sämre...)
Jag tror att han menar att jag menar att dom som tycker den är farlig ska lära sig spela spelet ;)

Fast vad vet jag, ungdomar och dagens slang är svåra att förstå sig på (har aldrig hört/sett uttrycket L2P innan ;)) :wub:
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Eldar 6th ed

Inlägg av Denkan »

Pärssi skrev:
vi kommer nog att räkna den första som 2 fordon, sedan varje som 3. Men det måste speltestas lite mer först. .
Tror det här är rätt väg att gå.
Knights är riktigt bra - dock tror jag att vi Max kommer se 2 på plan samtidigt.
Det är trotts allt 480p på 2 gubbar.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Lemmy Kilmister

Inlägg av Lemmy Kilmister »

Visst tog jag i lite, men när tanks exploderar så måste man väl stå i kratern och då är det ganska passande att lägga plattorna där eller hur?

Användarvisningsbild
Flogger

Eldar 6th ed

Inlägg av Flogger »

Precis som med riptiden BORDE wraithknighten ge -1 för andra.

Känns verkligen som att dessa pjäser underskattas.

Gillar egentligen inte att de lämpas ihop med fordon, bättre att bara ge -1 för V1 Wraithknight (och riptide) and be done with it.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar