CSM, Orks och annat 6th
- guildmaster
- Kontakt:
Re: CSM, Orks och annat 6th
Själv tycker jag Mindshackle fortfarande är galet bra även på en lord och fantastiskt tråkigt att spela mot. Sabbar hela challenge-grejen.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Men det känns som man bör se över necron kompen nu efter två codex släpp som piskar necrons gaska hårt. Tau är fan inget kul och eldar är sjukt bra.
För visst är a-barage bra. Men inget brutet om man har två. Räcker man räknar dom som två fordon istället.
En enhet med D-lord och wraiths går att hantera. Det är när man tar två det börjar bli jobbigt. Scarabs bör typ endast kompa när man har spyders i armen.
Necrons känns lite väl strypta just nu om manager till vad andra arméer får in på samma komp.
För visst är a-barage bra. Men inget brutet om man har två. Räcker man räknar dom som två fordon istället.
En enhet med D-lord och wraiths går att hantera. Det är när man tar två det börjar bli jobbigt. Scarabs bör typ endast kompa när man har spyders i armen.
Necrons känns lite väl strypta just nu om manager till vad andra arméer får in på samma komp.
Lillen skrev:Ap2 staven straffas redan av nighscythen. För med en veil är den inte träffsäker och he svårare att komma in i flamer range. Så att kompa den känns inget värt.
Håller med Lillen om alltihop. Necrons fordon kompas redan hårt och vill man komma åt trixen med stavar och annat så kan ett eskalerande fordonsminus vara ett mer passande att ordna det på.Lillen skrev:Men det känns som man bör se över necron kompen nu efter två codex släpp som piskar necrons gaska hårt. Tau är fan inget kul och eldar är sjukt bra.
Just angående Abyssal staff så fattar jag inte riktigt vad det gastas om. Den har styrka 8 mot målets Ld och ingen effekt mot fordon. Visst den har tokbra Ap men det är väl rätt mycket som har det i de senaste Codexarna, eller?
Vad gör den bra tillsammans med Deathmarks? det är ju redan en template?
Kompa antalet fordon/flygare hårdare istället tycker jag.
@ Guildmaster. Jag tycker kanske inte att den där challenge-grejen är en så viktig/rolig del av spelet att det kan vara ett argument för att kompa Mindshackle Scarabs även om jag också tycker det är en riktigt bra wargear.
Editerade ut en felläsning av reglerna i Court...
Senast redigerad av 3 Röde, redigerad totalt 7 gång.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
kombinationen abyssalstav och deathmarks har med reroll to wound grejen som deathmarksen har på en enhet, om jag minns rätt så går det över på staven också.
Challenge biten är just mot närstridsarméer som bygger på en hård char som blir totalt nullifierad. Har fått min SW Lord på TWC att slå ihjäl sig själv mer än en gång. Trist när han kostar nästan 250p
Challenge biten är just mot närstridsarméer som bygger på en hård char som blir totalt nullifierad. Har fått min SW Lord på TWC att slå ihjäl sig själv mer än en gång. Trist när han kostar nästan 250p
Deathmarks ger inget re-roll to wound. De skadar en "märkt" enhet på 2+. Staven har ju en specialregel som säger att man slår mot Ld så jag förutsätter att stavens regler fortsätter att gälla staven.
Tolkar man däremot regeln som att staven också får skada på 2+ och att Deathmark-regeln "går över" Shroud of Dispair-regeln så förstår jag argumentet för att den bör kompas men egentligen bara om den sitter i en transport.
Tolkar man däremot regeln som att staven också får skada på 2+ och att Deathmark-regeln "går över" Shroud of Dispair-regeln så förstår jag argumentet för att den bör kompas men egentligen bara om den sitter i en transport.
Re:
kombat skrev:Nej den får enhetens woundar alltid på 2+ mot märkta enheter. Det är faq:at till det
Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta
Jag kan se att Characters från ett Court också skadar på 2+ men var står det att det gäller staven? Staven har ju en undantagsregel som säger slå sty 8 mot Ld. För att beräkna Instant death används ju ex. målets Ld snarare än Toughness. Det är ju också Faqat.
Ok. Men för att?Lillen skrev:Röde staven fungerar med 2+ marken.
Den woundar mot ld. Men den woundar ju fortfarande. Och marken ger 2+ till att wounda. Så oavsett vad man woundar mot så är det fortfarande "to wound".