LBK mallen v1.5 BETA2

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Röde

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Röde »

Halvar skrev:precis, det är väl därför man bara hör folk som tycker att just deras flyg ska sluta kompa.
Jag tycker inte att flyget ska sluta kompa. Kompa dem hårt vetja. Däremot tycker jag inte att det första valet av något, utom vissa karaktärer, ska kompa alls.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Pärssi

Sv: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Pärssi »

Jag vill återkomma till att mallen kan användas på olika sätt, om mallen släpper nästan allt blir det svårt för en TO att göra en snäll-turnering med mallens hjälp, om den har lite mer begränsningar så lämnar den öppet åt hur mycket den ska påverka och blir då mer användbar både på snällare och hårdare turneringar.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

:wub:
Pärssi skrev:Jag vill återkomma till att mallen kan användas på olika sätt, om mallen släpper nästan allt blir det svårt för en TO att göra en snäll-turnering med mallens hjälp, om den har lite mer begränsningar så lämnar den öppet åt hur mycket den ska påverka och blir då mer användbar både på snällare och hårdare turneringar.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

I nästa uppdatering kommer vi att lägga in ett förslag på hur man som TO kan justera vart gränsen ska gå för att kompen ska få effekt, vi kallar det för Komp-rabatt. Det kommer troligtvis hantera delar av problemet med att till exempel vissa TO tycker att man ska få spela en flygare utan komp.

Komp Discount.
When building the army the player deduct a certain fixed number set by the TO from the Komp in the list when calculating the army total Komp, i.e all armies have -2 in komp, and by that allowing each player to include 2 komp-free choices before any penalties are applied that have effect on the points in the tournament.

arnestig

Re: Sv: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av arnestig »

Pärssi skrev:Komp Discount.
When building the army the player deduct a certain fixed number set by the TO from the Komp in the list when calculating the army total Komp, i.e all armies have -2 in komp, and by that allowing each player to include 2 komp-free choices before any penalties are applied that have effect on the points in the tournament.
Känns som att TO kan göra detta själv ganska lätt genom att just sätta det som en regel för turneringen. "Första kompen är gratis" t.ex.

Vad skulle en regel i komp-mallen förenkla för en TO gällande detta?

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

Den är med enbart för att exemplifiera hur mallen kan användas för de som tycker att den straffar för hårt. Det är ingen regel som måste följas.

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Röde skrev:
Halvar skrev:precis, det är väl därför man bara hör folk som tycker att just deras flyg ska sluta kompa.
Jag tycker inte att flyget ska sluta kompa. Kompa dem hårt vetja. Däremot tycker jag inte att det första valet av något, utom vissa karaktärer, ska kompa alls.
Håller med dig - men ingen flyer vare sig det är vendetta eller rymdbanan ska kompa på första. Ska vi ignorera flyers kan vi lika gärna spela 5th till 100%
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Skriv svar