Hur skickar ni gubbar?
Moderator: Katarsis
-
PIMPWARRIOR99
Hur skickar ni gubbar?
Tjena! Tänkte börja sä[quote][/quote]lja av lite warhammer genom tradera. Då är frågan. Hur gör ni med frakten? Var köper man billigast paket och hur vet man vad det kostar att skicka?
/Elias
/Elias
Trivia: Do you like Power Klaws? Within the limitations of the Force Organization slot you can have 292 Power Klaw attacks on the charge. All ignoring armour saves; all at S7, S9, or S10. All for only 3965 points. Now THIS is powergaming.
Re: Hur skickar ni gubbar?
schenker
http://www.privatpaket.se/
sjukt smidigt faktiskt. bara att betala på nätet. skriva ut fraktsedel och lämna in paketet.
http://www.privatpaket.se/
sjukt smidigt faktiskt. bara att betala på nätet. skriva ut fraktsedel och lämna in paketet.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- DarkMessiah
Beroende på vad du ska sälja av varierar det. Enstaka figurer är utan tvekan bäst att linda in i papper, tejpa rejält, smälla på frimärken för 12:- och lägga på lådan.
Större saker blir vanliga posten snabbt fruktansvärt dyrt, och Schenker effektivare.
Vid RIKTIGT stora saker, om du ska skicka typ en mindre flyttlåda, så skulle jag titta på bussfrakt.
Större saker blir vanliga posten snabbt fruktansvärt dyrt, och Schenker effektivare.
Vid RIKTIGT stora saker, om du ska skicka typ en mindre flyttlåda, så skulle jag titta på bussfrakt.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Om man sänker en standard flyttlåda en cm så kostar det 120 kr med schenker.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Hur skickar ni gubbar?
Posten skicka lätt. 54:- för en låda upp till 1kg
-
PIMPWARRIOR99
Hittade vaderade kuvert färdiga med porto, från posten. De kostade 33:- styck. Jag kollade och man får plats med nån tank eller typ en squad. Funderar på att lägga in bubbelplats och lite wellpapp för att förstärka det. Tror ni det skulle fungera?
Trivia: Do you like Power Klaws? Within the limitations of the Force Organization slot you can have 292 Power Klaw attacks on the charge. All ignoring armour saves; all at S7, S9, or S10. All for only 3965 points. Now THIS is powergaming.
Jag skickar nästan uteslutande i postens gröna vadderade kuvert om det är lite större grejer/sprues. Smidigt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Lådor i små format. Lådor som blir över efter muggar, mina egna beställningar från internet osv. Skickar sen som brev. Billigt och går snabbt.
Vid försäljning av arméer så brukar jag köra på paket för 150kr. Försäkrat och spårat.
Vid försäljning av arméer så brukar jag köra på paket för 150kr. Försäkrat och spårat.
Gå ner till den lokala godisbutiken och fråga om du kan få ett gäng kartonger därifrån. Perfekt för att skicka fordon, speciellt land raider. De väger ca 100 gram men köpare brukar inte ha något emot att betala några kronor extra för att deras saker ska komma fram hela. Killen som äger godisbutiken jag tigger burkar blir skitglad varje gång jag hämtar kartonger, det betyder att han slipper köra till soptippen med dem.
När det gäller figurer så brukar jag skära ut en bit rektangulär hårdkartong, precis så stor så att figurerna passar på biten. Sedan lägger jag ett lager bubbelplast både sida-till-sida och topp-till-botten och drar det runt figurer och hårdpappet. Än så länge har ingen klagat på att delar blivit avbrutna.
Edit: Skickar du kartong så se till att prylarna inte har något utrymme att skumpa runt. Bubbelplast funkar bäst enligt mig, men tillskrynklad tidningspapp och annat borde funka bra med.
När det gäller figurer så brukar jag skära ut en bit rektangulär hårdkartong, precis så stor så att figurerna passar på biten. Sedan lägger jag ett lager bubbelplast både sida-till-sida och topp-till-botten och drar det runt figurer och hårdpappet. Än så länge har ingen klagat på att delar blivit avbrutna.
Edit: Skickar du kartong så se till att prylarna inte har något utrymme att skumpa runt. Bubbelplast funkar bäst enligt mig, men tillskrynklad tidningspapp och annat borde funka bra med.