inte varit så aktiv annat än på köp-och-säljdelen här på svenska40k. Tänkte nu dela med mig lite av mitt pågående projekt med en ganska stor ork-armé, alltid kul och motiverande att visa andra spelare vad man lyckas samla på sig och få målat
Projektet inleddes nog för cirka två år sedan då en kollega övertalade mig att börja med 40k igen, höll då bara på med fantasy men blev lite sugen så köpte startboxen med AOBR och gav marinesen till min brorsa. Tänkte jag skulle börja smått men när vi spelade på Faraos cigarrer i Köpenhamn så hade de en stor låda med orker som jag kunde få köpa tokbilligt så jag slog till på den. Sen har det blivit ganska mycket mer med tiden även om det är långt ifrån den största ork-armén som sett dagens ljus. Har en hel del omålat men också hunnit måla en del. Är inte nån golden demon-målare direkt men tycker det är en ok tabletop-kvalité i alla fall. Sen ser det ju coolt ut när det är så många modeller
Har köpt det allra mesta begagnat, i många fall schyssta grejer till bra priser. Ibland har man dock fått modeller som varit lite för målade och har i regel inte orkat tvätta så några har alldeles för mycket färg på sig. Om jag pallar så ska jag väl tvätta o måla om dem en vacker dag men som det är nu försvinner de rätt bra i mängden
Jag är lite sån att jag aldrig känner att jag är riktigt klar med några modeller så jag har aldrig lackat. Har en hel del kvar att göra på många enheter men tar det lite vart efter att jag orkar med dem igen.
Tänkte börja med att visa mina boyz (boyz before toys säger dom ju) sen tänkte jag ordna en förteckning över vad jag har målat och omålat och visa fler bilder på andra grejer.
Här är alltså först cirka 118 choppa boyz och sen 67 shoota boyz.
edit: nu har jag nog hittat rätt sätt att lägga upp via photobucket.