Orks orks orks

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Orks orks orks

Inlägg av Ismeno »

Jäkla najs Bad Moons, snyggt jobbat!

Ajvar

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Ismeno skrev:Jäkla najs Bad Moons, snyggt jobbat!
tack! :-)

Ajvar

Inlägg av Ajvar »

Lottomannen skrev:Trukks på gamla bilar, älsar ideén :)
ja, tror det kan bli häftigt :-) de ska ju orkifieras en del med lite plåtar o grejer. kanske postar lite före och efter här sen

Ajvar

Inlägg av Ajvar »

Så lite mer. Först några looted wagons som behöver mer kärlek men kan spelas med.

Bild

Bild

Bild

Sen några buggies med twin-linked rokkits. Också väldigt enkel målning på dessa:

Bild

Och sist mina killa kans, de två yttersta i närmaste raden är nog ungefär som jag tänkt måla de resterande. Är de prickarna som ska se ut som smuts/rost, finns på truckarna tidigare också samt dreadsen. Ska försöka fixa sådana på alla vechicles med tiden.

Bild

Ajvar

Inlägg av Ajvar »

Så tänkte jag dela med mig lite av dagens bravader. Tyckte mina buggies såg så urbota tråkiga ut när jag plockade fram dem o fotade så tänkte testa att göra dem lite fräsigare. Tänkt på röda eldsflammor en tid så testade det o fixade lite annat på två:

Bild

Sen tänkte jag visa mina målade battlewagons. De två som ser lite udda ut fick jag med mitt första begagnatköp. De ser ut att vara baserade på nån WWII-tank eller nåt. Ganska stora, som en wagon med deff rolla ungefär.

Bild

Bild

inte helt nöjd med fästet som jag byggde till den sista deff rollan, får väl göra om det om när andan faller på. Sen är det samma med dessa vagnar, de ska skitas ner lite ytterligare. Sen tänkte jag göra lite konverteringar, har två till som ska målas o rätt trist att ha fyra GW-vagnar som är väldigt lika varandra. Så ska på lite alla möjliga bitar, grots o fantasygoblins. Så tänkte ta lite prylar från mina andra projekt, bland annat huvuden o horn från Stonehorn o Thundertusk samt ett Stegadonhuvud. O köra lite bad moon-jakttema på vagnarna :-) så har de lite coola troféer som de flashar för sina fiender. Funderar på att göra en bur med skinks i också :-)

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Stilig armé. Kul att se så många enheter i en enhetlig armé.

Testa att washa gropar, linjer och inåtvända hörn lite mer på fordonen. Så blir de skitigare på ett naturligt sätt.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Ajvar

Inlägg av Ajvar »

guildmaster skrev:Stilig armé. Kul att se så många enheter i en enhetlig armé.

Testa att washa gropar, linjer och inåtvända hörn lite mer på fordonen. Så blir de skitigare på ett naturligt sätt.
tack :-) finns lite till jag tänkte visa sen är det en del som är planerat i framtiden. ska testa att lägga tyngre wash son du rekommenderade, vill gärna ha lite fläckar också för att markera att det inte är skuggor :-)

Ajvar

Inlägg av Ajvar »

då var det dags att posta lite bilder igen på pågående enheter. först mina skorchas i lite olika stadie av färdiga. som synes är två konverterade av gamla trakks och två baserade på nya bikes. de sistnämnda är betydligt snyggare konverteringar och då har jag inte gjort dem själv. har en till snyggkonverterad som bara är svart och silversprejad så den får inte va med.

Bild

sen lite big guns. här är zzap guns som hittils bara agerat kannons på spelplanen. inte snickrat ihop dessa själv heller. tror jag har några riktiga crew-members i stora ork-lådan men så länge får mina stackars vanliga grots agera stand ins:

Bild

och så några riktiga kannons med samma grots som stand-ins:

Bild

när jag ändå nämner grotsen så finns det nog ett trettiotal som ska målas vad det lider.

sen mina pågående tank bustas. har ca tio tank bustas o kan väl skrapa ihop upp mot femton med lite rokkitkillar i metall o plast. bara tre som kommit hit i målningen dock:

Bild

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Ser trevligt ut med massa orks.

Användarvisningsbild
Ismeno

Orks orks orks

Inlägg av Ismeno »

Så nice! Nu blir man ju sugen på att dra igång sitt gamla insomnade projekt igen.

Skriv svar