Orks

Moderator: Kompmallsansvariga

Mork

Re: Orks

Inlägg av Mork »

Som det kanske har påpekats av några så är poängen inte satt.
Vi behöver först få ut vettiga rader för "vilka" straff vi vill ha.
Sen kommer de korrekta siffrorna. De som finns nu är som
bäst en indikation.
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Det verkar ju också som att man bara bord få plus för första enheten med tankbustas, eller iaf nått totalt max.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Jag är väldigt skeptisk till plus över huvud taget eftersom de kan väga upp riktigt illa enheter.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Sjukt dåliga enheter som tank bustas måste ha plus om någon någonsin ska spela med dom.
Men att få +10 för 15 tank bustas är kanske lite mycket, sätt ner dom på +1 för varannan modell, då kan man få lite plus för en liten enhet (vilken man förtjänar) men man kan inte få enorma plus för stora enheter.

Vad är det egentligen för fel på nuvarande nob-biker komp? Varför så mycket jobb för att fixa nått som funkar?

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Dennis, jag måste nog säga att den där listan du postat visserligen innehåller en hård enhet, men armén som helhet känns mer som en lagom och annourlunda utmaning än som något omöjligt. Mongobikes är inte alls lika bra i 5th som dom var i 4th, dyker enheten upp litet då och kommer fler och fler begripa hur dom skall besegras.

Tyvärr tycker jag att vi ibland är litet väl snabba att döma ut saker på grunda antaganden. Är det ingen som minns att Jeppa faktiskt blev besegrad i GothConfinalen -08 med nobbikers+2x battlewagons? Argos behövde EN match för att lista ut hur han skulle gå tillväga (för om jag inte minns fel möttes de bägge en gång innan finalen). Jeppas lista då var väldigt mycket bättre än Dennis lista. Jag kan inte vad som är fel att ge den medelkomp.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Den där listan e väl hård, men jag tror jag spöar den med mina mellanbajs Deathwings som kompar in 40 på 1750. Tycker inte de e så mycket att bråka om, håller HELT med gonka, mongo nobz var mycket bättre i 4th.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Mork

Inlägg av Mork »

Jag tycker nog att man ska ha möjligheten att ha en fet enhet men
på beskostnad av att resten av ens armé blir "skit".
Vill man ha nästan 30 tankbustas på plan får man ju faktiskt skylla sig själv :)

Orkernas nobs enheter behöver lite kärlek. Deras komp är inte optimal.
Detta gäller nobs, nobs med bikes, meganobs samt transporter.

Hur och i vilken grad vi ska straffa dem behöver vi bättre förslag på än
de som finns idag. Det var vad jag ville starta upp med min första post :)
Mork, the articulate ork!

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

Gående Nob:
Saknar skillnad om dom har transportmöjlighet eller inte.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

svenska40k-konto skrev:Gående Nob:
Saknar skillnad om dom har transportmöjlighet eller inte.
Behövs det verkligen? Alla transporter ger ju redan minus. Skall de ha mer minus om det finns en transport med i listan eller skall de få plus om det inte finns det?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

plus utan.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Skriv svar