Bromsvätska funkar alldeles utmärkt på plast också.
Har använt biltemas bromsvätska till 200+ modeller utan bekymmer
Resin vete attsingen dock.. Får måla upp en bit sprue och hiva med i nästa bad..
LillePer skrev:Mycket grönsåpa är nice. Starkt bad som det kan ligga i någon vecka också skrubbar man då och då.
Fast menar du grönsåpa + resin nu? Folk har blandat in metall och plast i diskussionen, så jag vill vara säker innan jag ger mig på att förstöra ytterligare resinmodeller.
DarkMessiah skrev:Bromsvätska funkar alldeles utmärkt på plast också.
Har använt biltemas bromsvätska till 200+ modeller utan bekymmer
Resin vete attsingen dock.. Får måla upp en bit sprue och hiva med i nästa bad..
Menar du att man kan ta bort färg från plastmodeller utan att smälta dom med bromsvätska? Det skulle göra min dag, har runt 60 smetiga äckligt målade plast guardians som jag på en gång skulle kasta i ett bad!
Jag har provat Casco Limtvätt, på metallfigurer tar det lite drygt 2 minuter för färgen att lossna så pass att du kan få dem i stort sett helt rena med en tandborste.
Har provat på ett par gamla plastmarines och en gammal dreadnought också, så länge de ligger i mindre än en minut så har de inte blivit mosiga eller förstörda men är lätta att borsta rena.
Har ropat hem en Zoanthrope i finecast som jag ska prova samma behandling på, återkommer med resultatet!