Det var mer ett fånigt svar på Piratens inlägg på SM-kompenJoppe skrev:Det är ju redan eskalerande monsterminus på prinsarna.
Chaos Daemons
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Chaos Daemons
Varför -2 på Beasts? Det är ändå en 35 poängs modell som fastnar mot Walkers... Ett minus för varje enhet är bättre tycker jag och ett minus för 'noxious touch'.
En stor enhet Beasts är bättre än en liten då den blir exponentiellt svårare att ta ut, därav minus på varje modell. Noxious Touch tillför nästan ingenting till en sådan enhet, tycker jag, så inget minus tillsvidare.snolb skrev:Varför -2 på Beasts? Det är ändå en 35 poängs modell som fastnar mot Walkers... Ett minus för varje enhet är bättre tycker jag och ett minus för 'noxious touch'.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag har inte jättemycket erfarenhet av beasts, men de kan väl vara ganska hårda? Förtjänar de bätre komp än de har?
Får inte Uraka the Warfiend eller Mamon användas?
Nej, SVFAQ-beslut, kommer med i nästa version utav FAQn.mtz skrev:Får inte Uraka the Warfiend eller Mamon användas?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
När att är uträknat hur det skall fungera, räkna med några veckor.
Om jag har en enhet med 3 crushers i ger den -6, får den andra enheten jag har 4 crushers i -8, har jag räknat rätt då?