Imperial Guard
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Imperial Guard
Eskalerande minus för Plutoner med Commissar är på G.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Salamanders (både HQ och scout) till IG, vad kompar såna ??
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
De skall in i mallen. Scoutvarianten blev ju ganska nerfad så den kommer nog inte generera särskilt mycket minus. Commandvarianten blev ju å andra sidan ganska buffad så den kommer nog ge lite mer.xdanskx skrev:Salamanders (både HQ och scout) till IG, vad kompar såna ??
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Borde inte armoured sentinels räknas med i fordonsminuset? De tål ju lika mycket som en chimera mot skytte och betydligt mer i närstrid. Dessutom är det en enhet som närstridsarméer måste slå ut snabbt och därmed drar de skytte från andra fordon.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
nej.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Så det är bara bra fordon som ska räknas in i fordonsminuset?
vad annars?HeadWar skrev:Så det är bara bra fordon som ska räknas in i fordonsminuset?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Det står i varje armés mall precis vad som räknas in. T.ex. Eldar räknar in Wraithlords och skvadroner räknas som ett fordon. IG räknar inte in Cyklops och varje fordon i en skvadron räknas som ett fordon. Man får kolla helt enkelt.HeadWar skrev:Så det är bara bra fordon som ska räknas in i fordonsminuset?
Jo, givetvis, men det "normala" är ju att saker som suger upp AT-eld räknas in, vilket en Armoured Sentinel (AV12) eller en Wraithlord (T8) gör, men inte t ex en Cyklops eller en Scout Sentinel (AV10). Att säga att de inte ska räknas in bara för att de inte är tillräckligt bra känns märkligt, det får ju i så fall synas på deras egna minus, annars finns det säkert en hel del andra fordon som inte heller borde räknas in.Katarsis skrev:Det står i varje armés mall precis vad som räknas in. T.ex. Eldar räknar in Wraithlords och skvadroner räknas som ett fordon. IG räknar inte in Cyklops och varje fordon i en skvadron räknas som ett fordon. Man får kolla helt enkelt.