Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Mortarion

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mortarion »

Håller med Jon. Att skippa fordon från fordonsminuset för att de inte används så ofta känns bara konstigt. De är fortfarande fordon och de har fortfarande AV när de används. Är de dåliga får det synas i deras entry istället. (Sen tycker jag iofs att armoured sentinell är riktigt bra, men det är en annan sak.)

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

räknas dom in i fordonsminuset kommer dom aldrig se dagens ljus!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

pära skrev:räknas dom in i fordonsminuset kommer dom aldrig se dagens ljus!
Du menar att de behöver mindre minus i grund än de har idag?

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det vorre nog en bättre lösning att räkna armoured sentinels till fordonsminuset och ge dem lite mer plus i komp i grund..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Intressant att armoured sentinels anses vara så pass värdelösa att deras kasshet inte ens behöver förklaras.

Jag kan förstå att det är jäkligt surt att de har AV10 i sidan, samt tar en slot som skulle kunna vara valkyrie/vendetta, men förutom det kan jag omöjligt begripa att de är dålliga. Jag tycker att de har en självklar roll, som svårligen kan ersättas av någonting annat. Bara det faktum att de är skitbilliga borde omöjliggöra att de kan få pluskomp.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

70 poäng med en laserkanon tycker jag nog inte är "skitbilligt".

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Som jag sa innan, jag tycker att armoured sentinels är riktigt bra. De borde absolut inte få plus.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

HeadWar skrev:70 poäng med en laserkanon tycker jag nog inte är "skitbilligt".
Nä, men varför sätta en laserkanon på den? Det är en 55-poängsenhet som kan binda upp en jäkla massa sorters infanterienheter som lyckats ta sig fram till dina linjer. Det, om något, är väl just vad en IG spelare vill ha?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Ah, fair enough.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

armored sentinels enda vettiga användnings område är att försöka binda upp saker i närstrid..
Möter man en någotsånär kompetent spelare så kommer man aldrig att få göra det..

de är dock riktigt bra om man möter demoner..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar