Team Tournament 2013

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander

Team Tournament 2013

Inlägg av Hylander »

http://tok.sverok.net/teamtournament/in ... page=links

UPPDRAGEN: Kommer även att finnas på hemsidan men jag postar dem även här.

Kaffe och Te:
Kommer som vanligt att vara gratis om man har mugg. Du kan köpa en mugg billigt på konventet eller TA MED EN EGEN. Oavsett hur ni gör kommer kaffe eller te serveras gratis men pappmuggar kommer inte finnas och när de muggarna vi har är slut så är de slut.. (ca 100st)

Svar på dvs frågor i tråden för er som inte vill leta som galningar:

Komp 1 med nya mallen kommer gälla. Finnes här kompen

SWEFAQ pillar med frågorna om:
Kairos stav utanför bordet.
Infiltrera en enhet med hjälp av en karaktär.
Lägga sig ner i areaterräng bakom en ruin.
Hur ställer man ut fortifikations.

Jag kan dock säga att de två sista är:
max 3+ cover
fort får inte hamna i terräng (alltså landingpaden på inte ligga ÖVER en skog osv.)

Count ass frågan: Då jag spelar med mina Crimson Fist som DA på GothCon förra året så antar jag att det borde ge en hint om det hela. Så länge allt är WYSIWYG på figurerna så klagar vi inte. Vi kommer tillåta en konverterade armé också. (Pelles starwars figgar, oskars steampunk marines osv).
ÄR DU OSÄKER SKICKA BILDER (better safe than sorry...)
Bilagor
uppdrag_TT2013 v1.1.doc
Uppdragen med fix
(289 KiB) Nerladdad 407 gånger
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Mr_riot

Re: Team Tournament 2013

Inlägg av Mr_riot »

Wieee :) vilken komp? Vilken komp?

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

vi kommer köra med LBK mallens nya komp. Den kommer att bli lite mer detaljerad och vi kommer att välja att ha snälla listor. Lämna 18 wraiths, screamerstjärna, draigo+10 paladonger osv hemma
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Kommer det vara aktiv komp, kompgräns eller båda? Btw, älskar att ni återinfört max 1 av varje codex, två stora tummar upp för det! :)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Neth_Oni skrev:Kommer det vara aktiv komp, kompgräns eller båda? Btw, älskar att ni återinfört max 1 av varje codex, två stora tummar upp för det! :)
Tröskel endast. Tackar ;)

egge

Inlägg av egge »

Låt folk börja på 40 poäng och sedan drar man av poäng för varje codex laget har valt! Sedan lägger man till det på turneringsresultatet efter sista omgången!

Om vi tittar tillbaka så har alltid kompen inte varit tillräcklig för att hindra folk från att tjäna mest på att ta de starkaste codexen. Jag tycker man med detta lägger till lite fördelar av att faktiskt tar ett BT codex i laget istället för att man helt enkelt får en sämre slutposition för att man inte hade necrons i laget istället.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Vi kom 3a förra året med LBM, Deathwing (gamla codexen), guards och dark eldar. Så inga gk, necrons eller demoner ;)

Men ja, det är ofta bra många fler som spelar de nyaste böckerna än äldre och jag tror itne det bara har att göra med att de är "nya och spännande". För två år sedan, sista året det faktiskt var BSK, så var det andra laget härifrån de enda som hade Necrons och Systrar och utan att säga för mycket är jag rätt säker på att samma systerspelare var den enda igen förra året

MFL

Inlägg av MFL »

Oooooo!
Detta blir kul!

Mattias
Mattias Lindeberg

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Hylander skrev:
Neth_Oni skrev:Kommer det vara aktiv komp, kompgräns eller båda? Btw, älskar att ni återinfört max 1 av varje codex, två stora tummar upp för det! :)
Tröskel endast. Tackar ;)

Vad betyder tröskelkomp? Aktiv komp? Dessa märkliga uttryck har jag aldrig förstått :?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

aktiv komp betyder att resultatet för varje match justeras beroende på skillnaden i komp mellan dig och din motståndare medan tröskelkomp är att din lista inte får ha lägre (eller högre beroende på mall och turnering) än den angivna siffran men efter det spelar kompen ingen roll. ;)

Skriv svar