Team Tournament 2013

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Sassafrass

Re: Team Tournament 2013

Inlägg av Sassafrass »

På hemsidan står det att allierade inte är tillåtna. Stämmer detta eller kommer ni ge komp för allierade enligt mall?

Användarvisningsbild
Flogger

Team Tournament 2013

Inlägg av Flogger »

Allies måste väl vara tillåtna inom kompens ramar? Vi spelar väl ändå 6th edition?

Däremot gillar jag att varje armé bara tillåts en gång, det är riktigt nice! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Jag är emot att ha allierade, man är ju redan "4 allierade", räcker gott och väl (säger en som inte gillar allianser till att börja med)

Användarvisningsbild
Flogger

Team Tournament 2013

Inlägg av Flogger »

Neth_Oni skrev:Jag är emot att ha allierade, man är ju redan "4 allierade", räcker gott och väl (säger en som inte gillar allianser till att börja med)
Om man bara tillåter en armé per lag så gör det ju ingen skillnad om allies är med förutom att det blir snyggare och häftigare. De bra sakerna kommer ju kompa ändå så allies kommer ju vara för att man anser det ballt.

SamuelB

Inlägg av SamuelB »

Vi spelar väl ändå 6th edition?
Allies är en stor del av 6th edition så jag förstår inte varför man inte skulle få spela med allies särskilt om det är med i kompen.

Användarvisningsbild
Flogger

Team Tournament 2013

Inlägg av Flogger »

Borde inte målningen ges per lag istället för enskilda spelare?

Hade varit roligare och kanske peppat folk att måla, särskilt om de vet att deras armé är anledningen att laget inte får poäng :)

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Team Tournament 2013

Inlägg av Denkan »

Flogger skrev:Borde inte målningen ges per lag istället för enskilda spelare?

Hade varit roligare och kanske peppat folk att måla, särskilt om de vet att deras armé är anledningen att laget inte får poäng :)
Håller med!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Tirumbar

Inlägg av Tirumbar »

Flogger skrev:
Neth_Oni skrev:Jag är emot att ha allierade, man är ju redan "4 allierade", räcker gott och väl (säger en som inte gillar allianser till att börja med)
Om man bara tillåter en armé per lag så gör det ju ingen skillnad om allies är med förutom att det blir snyggare och häftigare. De bra sakerna kommer ju kompa ändå så allies kommer ju vara för att man anser det ballt.

(med förortsbrytning) Peter, ta tillbaka det där ! Ta tillbaka nu !

Det är den största myten sedan 6:e släpptes och har aldrig och kommer aldrig (enligt min mening så klart) spelas på sådant sett i en turnering. Jag har inte spelat mot någon spelare/army som har tagit med allies för att det är "coolt" INGEN !

Det är ingen som tar 20 Guardsmen i två små squads som auxillia till sina Tau för att det är fluffigt och coolt. Det som tas är istället snabba eldars som är scoring tex. Du vet detta, jag vet detta, ALLA vet detta. Så försök inte göra det till något det inte är.

Argumentet om att allies är en del av 6:e - helt klart och ett bra argument också.
Att argumentera för allies pga att det kommer spelas "ballare" listor är bara så fel.
Om man nu inte tycker att tex Necrons / GK är en mycket ball och fluffig combo.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Tirumbar skrev:
Flogger skrev:

(med förortsbrytning) Peter, ta tillbaka det där ! Ta tillbaka nu !

Det är den största myten sedan 6:e släpptes och har aldrig och kommer aldrig (enligt min mening så klart) spelas på sådant sett i en turnering. Jag har inte spelat mot någon spelare/army som har tagit med allies för att det är "coolt" INGEN !

Det är ingen som tar 20 Guardsmen i två små squads som auxillia till sina Tau för att det är fluffigt och coolt. Det som tas är istället snabba eldars som är scoring tex. Du vet detta, jag vet detta, ALLA vet detta. Så försök inte göra det till något det inte är.

Argumentet om att allies är en del av 6:e - helt klart och ett bra argument också.
Att argumentera för allies pga att det kommer spelas "ballare" listor är bara så fel.
Om man nu inte tycker att tex Necrons / GK är en mycket ball och fluffig combo.

Glömmer du att det är komp också Richard lille? ;)

Spelar du GK/Necrons så kan jag lova dig att det kommer bli "balla" allies för de kommer aldrig få alliera in något "bra" på komp 1 :P

Tirumbar

Inlägg av Tirumbar »

Flogger skrev:Glömmer du att det är komp också Richard lille?

Spelar du GK/Necrons så kan jag lova dig att det kommer bli "balla" allies för de kommer aldrig få alliera in något "bra" på komp 1
Jag skiter i komp, däremot så pissade du i mina frukostflingor med så blatant försök till att skönmåla allies som en "bra och häftig" feature. Allies är ett gissel och gör dessutom det mkt svårare för sådant som komp då de nya "synergierna" som kommer från allies biten är svåra att räkna med och ger ett "summan är större än sina delar" effekt.

Massor med folk gillar allies - cool.
En hel del gillar inte allies - cool

Men försök inte måla up det till något det inte är, allies är och förblir ett sett för ett codex/lista att bli ännu starkare.
Senast redigerad av 1 Tirumbar, redigerad totalt 27 gånger.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Skriv svar