Svårt att "spamma" plasma när dom kan ta 1Valrosskorv skrev:Men vänta lite, om alla deras shooting attacks ignorerar cover...Gonka Koff skrev:Hurra hurra hurra hurra hurra!!!Legion of the Damned
-10 points per model
1 model may take one of the following special weapons: Flamer (-15 points cheaper), Melta (-10 points cheaper), Plasma (-5 points cheaper)
No grav option
1 model may take a Heavy Weapon from the wargear section
Sergeant may take a weapon from Ranged wargear
Sergeant may replace bolter with chainsword for free, power weapon (same cost as wargear), power fist (same cost as wargear)
All shooting attacks ignore cover
All special rules the same
Coolaste, ballaste, läbbigaste, mest konstigaste och bästaste krigargubbarna i spelet kommer proppas in i min armé!!!
PLASMA-SPAM!
Nya Space Marines i Juni!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Nya Space Marines i Juni!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Plasma Cannon funkar ju dock fortfarande...och den ignorerar cover. Eller kanske en Multi-Melta för lite fordons-jakt? De kan ju gå omkring och skjuta den så de är lite mobila...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Valrosskorv
Plasma Cannon, Plasma Gun, Plasma Pistol/Combi-plasma?DHettNeck skrev:
Svårt att "spamma" plasma när dom kan ta 1
Fan vad mobbade mina Templars blev nu. Suck.
Ja ruskigt dyr codex, och sen så släpps väl tillägg för vissa chapters som Black Templars för 500 kr till
Ja ruskigt dyr codex, och sen så släpps väl tillägg för vissa chapters som Black Templars för 500 kr till
Undrar om GW har glömt att lägga upp den vanliga codexen till förbeställning eller om det är med flit. Andra nätbutiker säljer ju den vanliga.
Alla nya codexar kostar ju mer och SM codexen brukar ju vara nästan dubbelt så tjock så det var väl väntat att den skulle kosta mer.Varulv skrev:Fan vad mobbade mina Templars blev nu. Suck.
Sen kan du ju lira templars med den boken du behöver inte supplementet
Fast vad jag har läst har vi förlorat våra Vows och en hel del andra specialregler. Jag får köpa codexen sen när den kommer ut och se vad det innebär.kombat skrev:Alla nya codexar kostar ju mer och SM codexen brukar ju vara nästan dubbelt så tjock så det var väl väntat att den skulle kosta mer.Varulv skrev:Fan vad mobbade mina Templars blev nu. Suck.
Sen kan du ju lira templars med den boken du behöver inte supplementet
Tror inte du behöver oroa dig för att de har blivit sämre tror nog att de har blivit mycket bättre.
-
Valrosskorv
Fast, åter igen, förmodligen sämre på närstrid, vilket var hela vitsen med att spela Black Templars till att börja med.kombat skrev:Tror inte du behöver oroa dig för att de har blivit sämre tror nog att de har blivit mycket bättre.
Valrosskorv skrev:Fast, åter igen, förmodligen sämre på närstrid, vilket var hela vitsen med att spela Black Templars till att börja med.kombat skrev:Tror inte du behöver oroa dig för att de har blivit sämre tror nog att de har blivit mycket bättre.
Vi får väl se vilken vinkling BT får, boken släpps ju snart.