Ardhiel skrev:Vi lever i en digital tid och vänta på att allt ska komma i tryckt format känns tveksamt. Däremot köper jag att man inte har tid att gå igenom det, tid är onekligen en tajt resurs.
Om inget annat står i supplementet kan du inte alliera dig med sig själv, helt enligt tabellen i grundreglerna.
Man kan alliera sig med sitt parent codex, det står i supplementen.
Om Supplementen släpptes digitalt på riktigt skulle det inte vara något problem, när dom bara släpps till Apple.Inc så är det ett riktigt problem och dom kommer inte stödjas innan alla har en rimlig chans att kunna använda dom.
Ardhiel skrev:Vi lever i en digital tid och vänta på att allt ska komma i tryckt format känns tveksamt. Däremot köper jag att man inte har tid att gå igenom det, tid är onekligen en tajt resurs.
Om inget annat står i supplementet kan du inte alliera dig med sig själv, helt enligt tabellen i grundreglerna.
Man kan alliera sig med sitt parent codex, det står i supplementen.
Om Supplementen släpptes digitalt på riktigt skulle det inte vara något problem, när dom bara släpps till Apple.Inc så är det ett riktigt problem och dom kommer inte stödjas innan alla har en rimlig chans att kunna använda dom.
De släpps som e-bok också, till tex. Android.
Men alla har inte tillgång till det ändå, jag tycker det är rimligt att vänta till tryckt. Om inte någon av er som köpt codexarna vill lägga ut dem illegalt här på sidan så alla har tillgång till dem, då kan vi börja diskutera att alla har tillgång till dem.
Papa D skrev:Dom finns ju digitalt för alla att avnjuta på BUKTEN... =) Har jag hört..
+1
Men alla vet väl att alla i kompgruppen har köpt alla codexar i tryckt form. Så det är bäst att vänta tills supplementen kommer i tryckt form.
Nej men jag förstår att det inte kan finnas tid att gå igenom dom till VSK. Men att säga att man ska vänta till dom är släppta i tryck känns bara som en dålig bortförklaring.
Efter att ha läst och begrundat så har vi beslutat att INTE använda supplementen. Detta då vi känner att det kan bli tight med tid, vi har inte alla supplementen och kan få svårt att göra dem rättvisa i mallen samt att valet var allt eller inget och då tar vi inget.
Vänligen respektera vårt beslut och vi kan ta upp det senare till nästa år.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
SamuelB skrev:Men alla vet väl att alla i kompgruppen har köpt alla codexar i tryckt form. Så det är bäst att vänta tills supplementen kommer i tryckt form.
Nej men jag förstår att det inte kan finnas tid att gå igenom dom till VSK. Men att säga att man ska vänta till dom är släppta i tryck känns bara som en dålig bortförklaring.
Det får du tycka hur mycket du vill. Men detta beslut har inget med VSK att göra utan ett allmänt principbeslut som kommer stå sig i en överskådlig framtid.
Jag tycker att kommentarer om att mallgruppen kommer med "dåliga undanflykter" är jävligt onödiga. Det är ett helt ideellt arbete, som garanterat tar en massa tid.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
Det hjälper ju inte heller att GW har ökat tempot på lanseringar av nya codex utöver att de börjat släppa codex supplement. Mycket dålig stil att göra påhopp på stackarna som sitter och sätter kompen, är ju inte som att de tar betalt för arbetet de gör som ändå är rätt omfattande.
Det var knappast menat som ett påhopp. Men det är lätt att missuppfatta.
Jag vet att kompgruppen gör ett grymt jobb med kompen och lägger ner mycket tid på det och mest får gnäll tillbaka och alldeles för lite cred.
Men jag hoppas inte att något skall komma ut i tryckt material innan man börjar kolla på hur saker och ting skall kompa då alla regler finns "tillgängliga" på nätet då dom släpps i digital version.
SamuelB skrev:Det var knappast menat som ett påhopp. Men det är lätt att missuppfatta.
Jag vet att kompgruppen gör ett grymt jobb med kompen och lägger ner mycket tid på det och mest får gnäll tillbaka och alldeles för lite cred.
Men jag hoppas inte att något skall komma ut i tryckt material innan man börjar kolla på hur saker och ting skall kompa då alla regler finns "tillgängliga" på nätet då dom släpps i digital version.
Det är inte så att man inte börjar "kolla på dom" innan dom finns tryckta. Men man behöver också tid att speltesta och hitta kryphål, så att inget kommer in före det finns på papper är också en bra speltestningsperiod.