LBK mallen 2.0 BETA - feedback
Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback
Bra jobbat - känns som kompen ligger rätt men appliceringen blir annorlunda tröskel 3 känns som 0 komp eller tröskel 1 i gamla mallen - men det känns som jag måste hoppa av VSK för det går inte att göra en lista på komp tröskel 1. Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
ska inte vsk möjligen ändra sin tröskel beroende på mallens nya utformning? det har jag hört iaf.
Ja' än't bittä'!
Halvar skrev:ska inte vsk möjligen ändra sin tröskel beroende på mallens nya utformning? det har jag hört iaf.
Hylander sitter i kompgruppen och har sagt att han vill ha ett snällt VSK iår. Så jag tvekar på't.
Däremot kan man fortfarande bygga hårda builds med alla arméer, gäller bara att tänka lite outside the box.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
nja Flogger, de e klart man kan men det innefattar inköp i storleksordningen 3000SEK
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
Gonka Koff
Bra jobbat! Har suttit och glott ett tag och tycker det ser hyfsat ut. Jag tycker ungefär som Samuel här ovan och har några kommentarer till:
Lätta skimmers, Typhoons och pirhanas borde nog kunna ge minus, ungefär som venoms och vypers.
Shadowsun är ju apabra, och borde alltid ge minus tycker jag.
Jag tycker nidskompen är lite skum, den verkar fokusera väldigt mycket på mawloc/pod trix. Personligen tycker jag att det är trolleriet som gör nidsen bra, sen spelar det inte så jättestor roll vad det är för nåt som trollar. Jag gissar att det finns en del hål här med exempelvis raveners/warriors i kombination med trolleri som kan vara rätt läbbigt.
Sen tror jag att det skulle kunna vara på sin plats att ge exempelvis Eldar och Tau ett kompstraff bara vid val av kodex eftersom alla "skruttgubbar" i deras böcker är så inihelvete bra.
Lätta skimmers, Typhoons och pirhanas borde nog kunna ge minus, ungefär som venoms och vypers.
Shadowsun är ju apabra, och borde alltid ge minus tycker jag.
Jag tycker nidskompen är lite skum, den verkar fokusera väldigt mycket på mawloc/pod trix. Personligen tycker jag att det är trolleriet som gör nidsen bra, sen spelar det inte så jättestor roll vad det är för nåt som trollar. Jag gissar att det finns en del hål här med exempelvis raveners/warriors i kombination med trolleri som kan vara rätt läbbigt.
Sen tror jag att det skulle kunna vara på sin plats att ge exempelvis Eldar och Tau ett kompstraff bara vid val av kodex eftersom alla "skruttgubbar" i deras böcker är så inihelvete bra.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
min åsikt
vill börja med att applådera iden med minus som allies/main grym idé
rawenwing är för hårt kompade då även en dåligt byggt lista får komp 4-5
en rawenwing lista utan banner med säg 30bikes med ooptimala vapen varav 8 är blacknights kompar 4
då snackar vi en army
utan kanske maxade attackbikes
lite plasma/flamers
utan darkshroud
det som gör rw hårt är banners(som var bra kompade)
massa blacknights(6 är för lite imo)
och meltas samt multimelta attackbikes
så mitt förslag är
attackbikes -
melta/multimelta minus
ta bort
5 enhet minus
höj antalet bk innan minus
eldar
sänkt antalet warpspiders innan minus
tycker scatterlaser minuset känns onödigt då waveseprents/ww/vypers redan är kompade
jag känner även ett minus på 60 guardians med scatterlaser och avatar är på sin plats då det är komp 0
gk
coteaz är vild klart han ska ha komp 1
ändra till psybolt dread med autocannoner då dreads med fist assault cannon med psybolt är asballt
mer än 4 pladiner med grandstrategy? löjligt minus alal vet att bara 10paladiner är farliga
tycker inte det borde finnas ett 5th vehicle minus
coteaz kompar så heancmen i bilar är redan kompat,dreads är kompade
tau
måste in ett pirahna minus om det finns drone controler
det finns säker fel i dem andra armerna ochså men kommenterar bara dem jag tycker ja har lite koll på
vill börja med att applådera iden med minus som allies/main grym idé
rawenwing är för hårt kompade då även en dåligt byggt lista får komp 4-5
en rawenwing lista utan banner med säg 30bikes med ooptimala vapen varav 8 är blacknights kompar 4
då snackar vi en army
utan kanske maxade attackbikes
lite plasma/flamers
utan darkshroud
det som gör rw hårt är banners(som var bra kompade)
massa blacknights(6 är för lite imo)
och meltas samt multimelta attackbikes
så mitt förslag är
attackbikes -
melta/multimelta minus
ta bort
5 enhet minus
höj antalet bk innan minus
eldar
sänkt antalet warpspiders innan minus
tycker scatterlaser minuset känns onödigt då waveseprents/ww/vypers redan är kompade
jag känner även ett minus på 60 guardians med scatterlaser och avatar är på sin plats då det är komp 0
gk
coteaz är vild klart han ska ha komp 1
ändra till psybolt dread med autocannoner då dreads med fist assault cannon med psybolt är asballt
mer än 4 pladiner med grandstrategy? löjligt minus alal vet att bara 10paladiner är farliga
tycker inte det borde finnas ett 5th vehicle minus
coteaz kompar så heancmen i bilar är redan kompat,dreads är kompade
tau
måste in ett pirahna minus om det finns drone controler
det finns säker fel i dem andra armerna ochså men kommenterar bara dem jag tycker ja har lite koll på
/Kickern
Kan inte alla "sluta använd komp, buhu" skriva en egen tråd där de kan klaga över att det är kompat så kan tråden som är avsedd för att förbättra mallen faktiskt vara en diskussion om förbättringar? Det finns okompade turneringar även i Sverige så det är inte som att världen har gått under för de som hatar komp i 40k sverige.
Jag är inte jätteinsatt i Dark angels men det känns verkligen som att Deathwing stryps lite mer än vad den bör kanske, men har som sagt inte hundra koll så jag kan ju ha fel.
Tau borde få ytterligare ett minus för Fortification, likaså Orks och kanske IG.
Angående Eldar båtpark så är den rätt rejält kompad ändå med 1 för varje Wave serpent efter den första. Prismorna är bra, men inte så bra, och Falcons är inte så jättebra längre och de delar alla på 3 platser så det blir inte så många ändå.
Och Grey knights har ju samma minus som de andra på sin Storm raven så länge du inte tar Psybolt ammo med hurricane bolters på den och då förtjänar den det extra kompet.
Jag är inte jätteinsatt i Dark angels men det känns verkligen som att Deathwing stryps lite mer än vad den bör kanske, men har som sagt inte hundra koll så jag kan ju ha fel.
Tau borde få ytterligare ett minus för Fortification, likaså Orks och kanske IG.
Angående Eldar båtpark så är den rätt rejält kompad ändå med 1 för varje Wave serpent efter den första. Prismorna är bra, men inte så bra, och Falcons är inte så jättebra längre och de delar alla på 3 platser så det blir inte så många ändå.
Och Grey knights har ju samma minus som de andra på sin Storm raven så länge du inte tar Psybolt ammo med hurricane bolters på den och då förtjänar den det extra kompet.
Räknas Fateweaver som en LOC för att kolla om man får minuset för divinationtrollisar+screamers+exalted eller räcker det med att man redan pröjsat för fatey en gång?
Min demonarmé gick f.ö. Från komp 0 till komp 6, ganska saftigt kan jag tycka.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej, det gör han inte.fredrik skrev:Räknas Fateweaver som en LOC för att kolla om man får minuset för divinationtrollisar+screamers+exalted eller räcker det med att man redan pröjsat för fatey en gång?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
LBK mallen 2.0 BETA - feedback
Jag måste säga att jag tycker ni har gjort ett bra jobb. Tycker det ser kul ut och verkar utmanande att bygga listor i denna mall. (Yey!)
Lite tankar. Tycker nog att man kan ge azrael ett minus. Det kommer komma bisarra mängder DA armé med 2x3 bikes, 2x Mm bikes, 2x5 terminators, tacticals och lite skytte. Hela armén blir scoring borde kompa enligt mig. Tycker även att 5th bike unit minuset ska vara kvar. Mer tankar kommer kanske sen.
Lite tankar. Tycker nog att man kan ge azrael ett minus. Det kommer komma bisarra mängder DA armé med 2x3 bikes, 2x Mm bikes, 2x5 terminators, tacticals och lite skytte. Hela armén blir scoring borde kompa enligt mig. Tycker även att 5th bike unit minuset ska vara kvar. Mer tankar kommer kanske sen.