Vad har du målat osv idag?
Candyland armén går framåt!

Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Så totalt inte min personliga stil men otroligt läckert utfört.
Re: Vad har du målat osv idag?
Vet du vad? Jag hade älskat om de hade manliga/mixade modeller också. Tom of Finland Demonhunks for all!!Ismeno skrev: Hade du gillar dem lika mycket om de var nakna män?det handlar nog inte så mycket om skräcken för tuttar utan om att så fort en modell i ett spel är en kvinna är den också sexuellt utmanande. Vi borde kommit längre än så 2013. Med en dotter som tycker det är fräckt med roll och figurspel, blir man rent ut sagt lite matt över hur kvinnor porträtteras. Victoria Miniatures verkar komma till räddning, tänk om GW kunde vakna upp också.
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
- bolterochkniv
tycker att du saknar två poänger i ditt resonemang.MITTZ skrev:@Ismeno:
Jag håller i grund med dig att kvinnor, även utanför spelvärlden, normalt bedöms efter yttre attribut i större utsträckning än män.
Däremot tycker jag att du hårddrar det lite väl mycket i just det här fallet.
Jag tror att en stor anledning att kvinnor framstår som sexuella objekt inom spelvärlden är på grund av att den världen tilla största delen består av heterosexuella män. Som naturligtvis ser det sexuella i ett eller två, eller tre bröst (obs inte par bröst). Vad vi däremot förbiser är de sexuella attributen som också återfinns i de manliga karaktärerna. För helt ärligt buffade, stora karlar med feta pickadoller och häftiga gadjets, är inte det sexigt så vet inte jag...
Och för att komma undan som heterosexuell med att älska (kanske det faktum att vi "gillar" detta egentligen är igenkännande av sexuella attribut?) sådant kallar vi det för tufft, häftigt och ball (välkommen tillbaka herr 80-tal).
Fasligt intressant diskussion! fast kanske inte helt rätt plats...
dels är både hotta brudar och spänniga, virila snubbar i första hand manliga fantasier (vad man vill ha, respektive va). sen så måste man ju se till det totala utbudet. det finns väl i princip ingen kvinnlig (humanoid) modell i GWs range som inte är väldigt sexualiserad (möjligtvis undantaget vissa SoB). vad som saknas är väl kvinnor i flak jackets och liknande, att demonetter ska vara sexiga ingår väl lite i konceptet för just den enheten, men det måste balanseras av andra representationer av kvinnor i den grymma, mörka framtiden där bara krig finns!
att det sedan är så att denna typ av hobbies främst befolkas av heterokillar ger bara än mer anledning att uppmärksamma dessa frågor, dels för att visa att vi spelnördar inte är en hoper runkpellar, dels för att göra hobbyn och communityn mer tillgänglig för tjejer!
vill avsluta min utläggning om att jag håller med om att dom metalldemonetterna är den bästa varianten GW gjort, floggers målarjobb är också nice!
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Håller med Elias här att det behövs lite icke-sexuliserade varianter av kvinnor för att väga upp. Sedan tror jag definitivt att sådant diskuteras för lite här, snarare än för mycket. Vilket forum kan passa bättre? Jag tror att det finns relativt få andra forum där det överhuvudtaget finns intresse att diskutera jämställdhet och sterotyper inom figurspelande? 
Sedan kanske inte just den här tråden är den rätta, men det är en annan sak.
Jag hade även tänkt att starta en tråd med hur man i sin barnuppfostran kombinerar anti-våldsfilosofier med att själv njuta av att måla och spela med små soldater, men att ändå försöka hålla hyckleriet till ett minimum. Men det får bli en annan dag.
Sedan kanske inte just den här tråden är den rätta, men det är en annan sak.
Jag hade även tänkt att starta en tråd med hur man i sin barnuppfostran kombinerar anti-våldsfilosofier med att själv njuta av att måla och spela med små soldater, men att ändå försöka hålla hyckleriet till ett minimum. Men det får bli en annan dag.
LOL! Påminner nästan lite om Eddie Izzard...
Och istället för en avklädd silikonbröstkvinna i metallbikini har dom lyckats skapa en karikatyr-transa, beväpnad med det stereotypt kvinnliga vapnet kaveln.. Jag tror att GW aktivt försöker hänga fast vid värdelösa ideal :l
Här är kvällens avkomma! Jag behövde ett HQ inför Fanatic, bestämde mig hastigt för Gabriel Seth som fick bli en pimpad DC. Jag blev inte helt böjd så jag provade på lite chipping för ca första gången och jag tycker det satte pricken på i'et :d

Här är kvällens avkomma! Jag behövde ett HQ inför Fanatic, bestämde mig hastigt för Gabriel Seth som fick bli en pimpad DC. Jag blev inte helt böjd så jag provade på lite chipping för ca första gången och jag tycker det satte pricken på i'et :d

Jag hör vad ni säger men just i 40k världen tycker jag inte att det håller.
Naturligtvis skall man representera nån form av verklighet så skulle naturligtvis majoriteten av alla humanoida modeller se ut som normalt folk.
Men inget i 40kvärlden har någonting att göra med verkligheten.
Här är stora maskiner större, feta kanoner fetare osv.
Jag tror på allvar att om kvinnor designat modellerna hade de blivit ganska lika.
I alla typ av fantasy tar man normen o gör den extrem...krigarna är starkare, monstren slemmigare, vapnen större....o både män o kvinnor sexigare.
Nu ska jag sluta genusdiskussionen. Ville mest svara en gång för att jag sällan diskuterar här och hittade ett ämne kände var extra intressant
Vill ni fortsätta skapar vi en egen tråd.
Naturligtvis skall man representera nån form av verklighet så skulle naturligtvis majoriteten av alla humanoida modeller se ut som normalt folk.
Men inget i 40kvärlden har någonting att göra med verkligheten.
Här är stora maskiner större, feta kanoner fetare osv.
Jag tror på allvar att om kvinnor designat modellerna hade de blivit ganska lika.
I alla typ av fantasy tar man normen o gör den extrem...krigarna är starkare, monstren slemmigare, vapnen större....o både män o kvinnor sexigare.
Nu ska jag sluta genusdiskussionen. Ville mest svara en gång för att jag sällan diskuterar här och hittade ett ämne kände var extra intressant
Vill ni fortsätta skapar vi en egen tråd.
Flogger o soil:
Riktigt snygga modeller!
Daemonettesen hade kanske blivit ännu bättre med någon mer färg. Men det kanske inte behövs när baserna e klara?
Riktigt snygga modeller!
Daemonettesen hade kanske blivit ännu bättre med någon mer färg. Men det kanske inte behövs när baserna e klara?