Team Tournament 2013
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Team Tournament 2013
Hur kommer reglerna vara för-
Kairos stav utanför bordet.
Infiltrera en enhet med hjälp av en karaktär.
Lägga sig ner i areaterräng bakom en ruin.
Hur ställer man ut fortifikations.
Mycket ypperlig fråga! Jag undrar samma sak. Kommer Black Templars springa omkring och vara White scars hela tiden eller inte? Tyvärr blir det antagligen så. Jag gissar på att många onda Chaos marines plötsligt blir Ultramariner.refabricated skrev:Kanske om alla modeller är målade i sina chapterfärger...
Intressant fråga ang. countass. Hur kommer detta tolereras? Kan mina uppenbara space wolfs med pälsar och allt helt plötsligt bli utlra maränger ? och kommer liknande trams tolereras?
Tycker det börjar bli dags för mina Termagaunt-fire warrsiors och tyranid warrior-broadsides att göra entré. Kanske alliera sig med min carni-dreadknight!
I slutändan så tror jag arrangörer kommer ha att man får ta vilka marines som vilka som helst. Men space wolfs och Ultramarines och Chaos Space marine-Salamandrar är rätt intressant och lite osäkert vad arrangörer kommer välja.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Lite svar...
Komp 1 med nya mallen kommer gälla.
SWEFAQ pillar med frågorna om:
Jag kan dock säga att de två sista är:
max 3+ cover
fort får inte hamna i terräng (alltså landingpaden på inte ligga ÖVER en skog osv.)
Count ass frågan: Då jag spelar med mina Crimson Fist som DA på GothCon förra året så antar jag att det borde ge en hint om det hela. Så länge allt är WYSIWYG på figurerna så klagar vi inte. Vi kommer tillåta en konverterade armé också. (Pelles starwars figgar, oskars steampunk marines osv).
ÄR DU OSÄKER SKICKA BILDER (better safe than sorry...)
max 3+ cover
fort får inte hamna i terräng (alltså landingpaden på inte ligga ÖVER en skog osv.)
Count ass frågan: Då jag spelar med mina Crimson Fist som DA på GothCon förra året så antar jag att det borde ge en hint om det hela. Så länge allt är WYSIWYG på figurerna så klagar vi inte. Vi kommer tillåta en konverterade armé också. (Pelles starwars figgar, oskars steampunk marines osv).
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
I helgen gjordes det stora framsteg med Kairos reroll frågan då vi faktiskt läste texten. Där står det att det är spelarens reroll inte Kairos.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Och spelaren är alltid off table, så Kairos re-rull fungerar aldrig, så vida inte spelaren är on table, men då har motståndaren rätt att döda honom med båda range och melee vapen....
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Fast det har ju inget med saken att göra.daskad skrev:I helgen gjordes det stora framsteg med Kairos reroll frågan då vi faktiskt läste texten. Där står det att det är spelarens reroll inte Kairos.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Bra att veta! Dags att ta med sig vapen själv på turneringarna då!Papa D skrev:Och spelaren är alltid off table, så Kairos re-rull fungerar aldrig, så vida inte spelaren är on table, men då har motståndaren rätt att döda honom med båda range och melee vapen....
/D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Return of the Dread-sock!Excessus skrev:Bra att veta! Dags att ta med sig vapen själv på turneringarna då!Papa D skrev:Och spelaren är alltid off table, så Kairos re-rull fungerar aldrig, så vida inte spelaren är on table, men då har motståndaren rätt att döda honom med båda range och melee vapen....
/D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
+1 till 1+
kairos ger reroll till en spelare frågan är fortfarande om han ger reroll till en spelare om han inte på plan.
angående count as klart att folk får ha vilken färg på rustningen dem vill till sina marines varför skulle inte ett marine sucesor chapter kunna ha pälsar eller en whitescar sucessor ha svarta rustningar med vita detaljer det finns fortfarande inte oändligt med färger i 41 milleniumet
kairos ger reroll till en spelare frågan är fortfarande om han ger reroll till en spelare om han inte på plan.
angående count as klart att folk får ha vilken färg på rustningen dem vill till sina marines varför skulle inte ett marine sucesor chapter kunna ha pälsar eller en whitescar sucessor ha svarta rustningar med vita detaljer det finns fortfarande inte oändligt med färger i 41 milleniumet
/Kickern
Bra svar. Tack. Kan man Look-out-sir:a tille n modell utanför LOS från skytten? Vilken cover får den då antaget att karaktären inte står i skydd?Hylander skrev:Lite svar...
max 3+ cover
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige