LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Flogger

Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av Flogger »

imp skrev:Så att Draigo och Palladiner komar 3
Jupp, om de är 10st.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Sassafrass

Inlägg av Sassafrass »

Flogger skrev:
Jupp, om de är 10st.
Visst är det najs! Lite som fyra Riptides :)

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Sassafrass skrev:
Flogger skrev:
Jupp, om de är 10st.
Visst är det najs! Lite som fyra Riptides :)
Fast 3.

Sassafrass

Inlägg av Sassafrass »

Well, ska pallisarna vara spelbara så behöver dom psybolt och psykanoner, och då tangerar vi plötsligt 4-5 i komp.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Sassafrass skrev:Well, ska pallisarna vara spelbara så behöver dom psybolt och psykanoner, och då tangerar vi plötsligt 4-5 i komp.

Nej. 3. 4 psycannos kompar inget och psybolt på 10st kompar inget heller.

Xenomorph

Inlägg av Xenomorph »

LillePer skrev:Vet inte om det försvann i alla kommentarer, men Azrael borde kompa 1 rätt av.
Annars kan man få in Azrael och 8 bike scoring enheter utan minus. (För jag har fått det förklarar av mig att 5th unit of bikes räknas 3+1 bike som en enhet, vilket jag tycker är helt fel och det borde vara 2 enheter. Eller så borde man få minus för 3e enheten. )
Varför ska Azrael kompa 1 direkt, om problemet är att du spammar bikes? Då borde Sammael kosta 1 också då han är en bättre bikes unlocker. Men som sagt varken Azrael eller Sammael bör kompa bara för att ta dom, i min snälla armé med Azrael har jag en terminator troop och en ravenwing troop, inget brytet med det överhudvudtaget. Spamming är redan kompat.

Loudhoward

Inlägg av Loudhoward »

troligt skrev:Mina kommentarer:

Dark Eldar:
- Jetbikes är bättre än att inte få komp förrän man har fler än 14. Fler än 12 skulle kännas bättre.
- En viss mängd long-range lancar (fler än 13?) i armén torde kunna ge kompminus, även om ni redan hanterat det till viss del via komp på Ravager och Voidraven.
- Jag förstår komptankarna bakom att lägga ihop Ravager och Voidraven i samma bunt, ni tror att annars skulle alla ta 2 Ravager och 1 Voidraven och undvika komp på så vis? Så kanske det skulle bli i vissa fall, men i dagsläget ser man inte många Voidravens spelas alls så om de förtjänar komp eller inte är jag lite osäker på.
- Var 3:e Venom med start på den 3:e är lite för hårt, även om Venoms är bra (lite sten/sax/påse över dem) så är det extremt mycket Mech där dom inte är så heta som dom en gång var. Mitt förslag vore att kompa Venom #4, #7 och #9 (istället för #3, #6 och #9). Då blir det samma tak om man önskar spela maximalt antal, men man får spela "1 extra" innan man når kompstegens start. Inte en stor skillnad kanske, men det känns rimligare.

Mina 2 cent.

// Daniel
Visst kan venom kompen kännas något tuff, men det är egentligen den enda kompen som kräver lite arbete. En tredje ravager/voidraven är inte såvärst farligt. Mer än 14 bikes kräver 6+9, det är ca 400p med bara blasters, inte särskilt ofta en lista smäller så mycket poäng på bågarna.

Jag skulle närmast säga att den tuffaste kompen för Dark Eldar ligger i Eldar ally kompen. Första farseer och första jetbike unit. Ganska vanliga val båda två där speciellt Farseer känns uppenbar i alla listor med eldar allies.

Sedan är jag något fundersam till Dark Eldar ally kompen. "1 shadowfield", hur funkar denna och varför är den där? Archon med field är väl knappast kompvärd som ally? Baron Sarth kan absolut vara värd en komp, men i så fall borde kompen förtydligas.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Alla shadowfields är kompvärda i arméers som kan få fortune.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Loudhoward

Inlägg av Loudhoward »

DHettNeck skrev:Alla shadowfields är kompvärda i arméers som kan få fortune.
Jo, du kan ha en poäng. Med ny tuffare komp kan det platsa, gränsfall i min bok om man ser till vilka filurer som har tillgång och Dark Eldar ally table/DE ally popularitet.

Skriv svar