Det du beskriver kan i så fall beskrivas som ointressant. Eftersom du inte styrker ditt påstående med en källa, har påståendet ingen validitet. (Ja, jag har också läst uppsats- och rapportskrivande. Lol)Max skrev:Det du beskriver kallas anekdotvärde och är ointressant i en debatt förrutom att belysa ett fenomen. Att fler chefer på en arbetsplats är kvinnor än män är inte normen, även om det förekommer. Förra året var över 70% av cheferna i privata företag män och nästan 60% av cheferna inom statlig verksamhet män. Och det var i sverige, världens tredje jämlikaste land i världen när det kommer till fördelning mellan könen. Dessa siffror blir bättre för varje år, men jag tror man måste vara lite blind om man inte vågar förstå att män (vi) dominerar både sverige och världen, i alla fall för stunden.L3go skrev: Eller kan det rent av vara så att den "mansdominerade världen" är en sanning med modifikation? Som kanske stämmer på riksmötet för feministiskt initiativ, men som tappat viss verklighetsförankring? Som förtydligande exempel kan sägas att jag jobbar på en statlig myndighet, och på vårat lokala kontor är 3 av 4 enhetschefer kvinnor.
Eller behövs det fler exempel?
Det ENDA jag försökt bidra med i denna diskussionen är ett mått av sans, av självintrospektion och nyansering. Detta eftersom mycket av det jag läst hittills känns som det tagits från diskussioner från feministiska studiecirklar på 90-talet där dessa "sanningar" formades.
Eftersom diskussionen här mer verkar handla om billigare poänger än i en riksdagsdebatt och en klubb för inbördes beundran bland politiskt korrekta än ett genuint utbyte av olika åsikter väljer jag att dra mig ur diskussionen.
It was fun while it lasted.
He det gott så ses vi vid spelborden.