Fortsätter med några till av orkvagnarna...
Någonstans strax efter releasen av Gorkamorka bytte jag bort mina Epic orks mot fler Gorkafordon, ett par byggsatser till Panzer IV och blandade udda saker.
Gorkamorkabuggy 1 med extra flak och predatortorn.
Gorkamorkabuggy 2 som kanondragare - besättningen är tänkt att vara ett gäng gretchin. Det här är alltså den ursprungliga målningen från 15 år sedan.
Gorkamorkabuggy 3 som ambulans till arméns painboy.
Gorkamorkabuggy 4 med lowboysläp - beskriven längre upp i texten. Gulfärgen och bläcket är pålagt, men är ännu inte drybrushad.
Polsk pansarbil #1 - mekboy speedstan som beskrevs ovan. Ska målas om och repareras.
Polsk pansarbil #2 - scorcha - ska också målas om och repareras.
Skyddad verkstad - bärgare byggd av vad som från början var en Griffon med sidopansar från den ena Panzer IV. Vad som inte syns på den här bilden är verktygen inne i verkstadsdelen - dessa kommer från den ursprungliga Ork Battlewagon från väldigt länge sedan. Bonuspoäng till den som kan identifiera övriga delar från den på de övriga fordonen!
Kommer inte ihåg vad den här saken kallades, men det är en uppskalad version av ett Epic-fordon, producerat någon gång under 90-talet. Detta var ett av de första orkfordon jag skaffade mig.
En gobsmasha ännu inte ens hopsatt tillverkad av någon sorts hårt gips (tror jag).
En Whippet som rullar baklänges tillsammans med en sovjetisk minrulle.
Coming up: Bilder på fordonen från Space Marines och Imperial Guard i Coalition of the Unwilling.