LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback

Inlägg av DHettNeck »

Ancalagon skrev:Warp Spiders bör inte kompa på 7, utan på 9.

DA och då speciellt Ravenwing är för hårt åtstrypta.

Sen är allt flyer-hat i sverige fortfarande tråkigt som fan. Jag tycker nog att man kan släppa lite på det, högre lägstanivå men snabbare eskalering kanske kan vara en idé.
Spindlarna är snudd på bra nog att kompa från första enheten, men vi tyckte att man kunde få ta en liten iaf utan komp.

Rawenwing känns som att dom ligger helt ok. Du får gärna förtydliga vart du tycker det är ett problem.

Flyers kompar ju indirekt lättare med en större skala. Om man slutar tänka komp 0-1 och tänker komp 0-6 så är mallen mycket mer användbar enligt mej.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Vad är anledningen att ni tycker att de kompae så tidigt?
Skjuter de så (onormalt) hårt?
Är de för snabba?
Är de för tåliga?
Eller är det bara så att det är nära nog den enda enheten i eldar codexen som är i sig självt användbar på många olika sätt?

Eller kanske bara e det senaste svarta o därför ska strypas lite extra?

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

MITTZ skrev:Vad är anledningen att ni tycker att de kompae så tidigt?
Skjuter de så (onormalt) hårt?
Är de för snabba?
Är de för tåliga?
Eller är det bara så att det är nära nog den enda enheten i eldar codexen som är i sig självt användbar på många olika sätt?

Eller kanske bara e det senaste svarta o därför ska strypas lite extra?
Dom skjuter hårt, är toksnabba, kostar lite i poäng och är bra mot "allt". Det är lätt bästa enheten i eldar codexet och kompar därefter.

Jag slänger in ett citat från Olof också:
refabricated skrev:Lungan :)
Hoppas det blir mkt gnäll i stil med "Denna codexen e på tok för hårt straffad!" Då vet vi att vi ligger rätt :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Sorry grabbar, jag står för frågorna i mitt tidigare inlägg men tonen var onödigt gnällig. Ledsen för det.

O om jag ska förstår det hela rätt så gnälldes det för lite på warp spiders i förra versionen så det bestämdes att strypa dem ytterligare?

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

En sak till som många nog glömmer. Mallen är endast så hård som TO låter den vara.

Tröskel ett kommer alltid vara snällt. Medans tröskel 6 är mer okomp med få restriktioner. Allt är hur våra TOs kommer använda mallen.

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

WS ströps åt extra efter att folk speltestat mot/med dom mer och insåg hur bra dom var. Det är den enkla förklaringen :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

En viktig sak att ha i åtanke är att detta är en beta. Mallen e långt ifrån så bra som den kan bli.

Vi har lagt ganska många timmar på tanke, disskussioner, speltestande, tjaffs och rena gräl :)

Det som är nästa steg är att se vad alla andra kan göra med det hela och därefter får vi anpasssa oss. Det kommer lite turneringar nu till hösten som mallen skall användas i och jag kan garantera att vi kommer titta ganska mkt på varenda lista och fundera på hur den placerade sig i förhållande till komp, missions och andra listor. Kanske är det så att vi är fel på det på vissa saker, kanske alla. Men isf kommer det att ändras i mallen.

Det vi ber er om är att _inte_ tjuvhålla på "hål" ni hittar till den där turneringen ni skall på, utan istället dela med er så vi kan komplettera mallen asap. Annars kommer kompletteringen i efterhand, allt tar längre tid men du fick lite rankingpoäng(grattis...).

Och spamma feedback :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Lillen skrev:En sak till som många nog glömmer. Mallen är endast så hård som TO låter den vara.

Tröskel ett kommer alltid vara snällt. Medans tröskel 6 är mer okomp med få restriktioner. Allt är hur våra TOs kommer använda mallen.
Jo absolut, jag har inte heller satt mig emot att de ska kompas.
Men det jag tycker är fel är när man kompar dem så att användningen av enheten blir helt annorlunda. Det är det jag försöker beskriva med att de går från toolbox till one use only.
Finns säkert massor med liknande exempel i alla de andra codexarna men jag kan dem för dåligt.

Man måste ju oxå ha i åtanke vad hur resten av codexet kompats bara en serpent, bara två enheter jetbikes osv...den är redan kraftigt åtdragen på komp 0 och 1.
Senast redigerad av 1 MITTZ, redigerad totalt 17 gånger.

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Tycker ni har gjort ett bra jobb och att det överlag ser väldigt bra ut. Tror ni har täppt till det hårdaste ganska bra, något vi lär märka efter lagturneringen.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Det är möjligt som Mattias säger att just eldar är lite väl hårt ådragna. Men så är det när man är den "typ" ostigaste codexen. Det är svårt att utvärdera förrens det har varit iaf en turnering med nya kompen. Så är har det varit förut och kommer förmodligen förbli. Allt blir lättare när man ser listorna som "kommer igenom".
Bättre att börja hårt och sen släppa på trycket än tvärtom.

Så tänkte vi iaf med gamla Rt-mallen och det står jag nog fast vid. (Fast jag har inte med lbk-mallen att göra)

Skriv svar