LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback
Re: LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback
1 More than 5 AV11-14 vehicles (only if there are allied vehicles in the army, count vehicles from both detachments)
Detta minus kan man endast få om man har allierat sig.
De flesta arméer har ett inbyggt skydd mot fordonsparker i sin egen komp. Detta minus tillkom för att man inte fritt ska kunna alliera in en hög med ytterligare fordon utan straff. allierar du in IG t.ex så kan du annars bygga en skaplig fordonspark utan minus.
Detta minus kan man endast få om man har allierat sig.
De flesta arméer har ett inbyggt skydd mot fordonsparker i sin egen komp. Detta minus tillkom för att man inte fritt ska kunna alliera in en hög med ytterligare fordon utan straff. allierar du in IG t.ex så kan du annars bygga en skaplig fordonspark utan minus.
Fordonsminuset som ni många är förvirrade kring räknas alltså endast om man har allies. Detta för att man inte ska kunna klämma in typ 5 fordon i sin egna armé och sen alliera in 5 till.
I detta minus räknas även dreadnoughts och drop pods.
I detta minus räknas även dreadnoughts och drop pods.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Bra observation! Karaktärer ska såklart inte räknas.Ynick skrev:Fråga angående demonerna.
Man får 1 i komp för cavalery utöver den första. Hur tänker man sig en herald på fiend. Räknas den som en enhet för sig oavsett ifall det är tänkt att den skall joina den andra enheten?
Hoppas min fråga är tydlig.
Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Gonka Koff
Jag och PapaD körde en riktig grisfestmatch igår, okompat Eldar mot Tau. Eldar kompade 8 och Tau 9, dessutom var det en jämn match. Det säger kanske inte så jättemycket, men indikerar ju att Tau/Eldar ligger väldigt lika på riktigt hårda listor.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Jo, det e väl ungefär det står i dagens meta.
Undrar hur det kommer se ut imorron
SM har många intressanta saker att tillföra som nog kan skaka om det mesta.
Undrar hur det kommer se ut imorron
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
På tal om vehicles, necron av13-wall kan behöva sig en strypning. Som det ser ut nu så kan man trycka in en smäckad lista på bara 4-5 komp. Det är rätt så osexigt att få trycka in 11st av13 vehicles på 1650p för 4 i komp. Kanske bara sätta eskalerande komp på deras quantums? Typ +1 för varannan efter 6e.
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins
-------------------------------------
Flaming Dolphins
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker att det låtar ganska lagom på komp 4 faktiskt.Jochen skrev:På tal om vehicles, necron av13-wall kan behöva sig en strypning. Som det ser ut nu så kan man trycka in en smäckad lista på bara 4-5 komp. Det är rätt så osexigt att få trycka in 11st av13 vehicles på 1650p för 4 i komp. Kanske bara sätta eskalerande komp på deras quantums? Typ +1 för varannan efter 6e.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Antar att du tänker på missile drones isf, borde ju inte kompa för någon av de andra dronetyperna. Och jag vet inte om jag ens tycker de känns så bra men så har jag ju bara spelat med rail varianten tidigare så har väl inte riktigt sett hur bra missilerna skjuterLillePer skrev:Lite tankar om tau kompen:
Tycker inte att man ska få spela 2 bra broadsides med 4 drones utan något minus. Antingen minus vid andra "bra" broadsiden eller kompa dronesen också på något sätt. Typ 2 drones = en suit.
Missilkillar med drones är nog top 3 mest brutna enheten i spelet. Men ja jag menade att missil drones ska kompa också. Annars kan men smyga in en hel del Rail/sms suits med massa missil drones. Det är sämre än highyield men långt ifrån dåligt.
Jag måste hålla med här. 15+ för 1 komp tycker jag fortfarande är ganska löjligt. Speciellt för Wraithblades. Vad sören kan de göra, egentligen? Om man inte har dem i serpents gör de absolut nada, och serpents kompar redan. Jag skulle säga kanske 1 komp för 15 eller 20+ WraithGUARDS och i princip inget minus alls för blades. Även med Iyanden och battle focus är guards kassa, och blades vardelösa, imo.Denkan skrev:Sen undrar jag varför man är så jävla rädd för wraithguards?
Visst dom är tåliga, men skjuter bara 12.
Om det varit Iyanden (med battlefocus) hade jag förstått. Men ni tycker jag bara det är löjligt.
15+ borde generera 1 komp.
Ska ni kompa på 10 så SKALL det vara med hjälp av Iyanden codexen.
Men bra jobb, generellt. Det är nog det enda jag tycker är kass. Känns skönt att kunna säga det som min enda kommentar på det här forumet, någonsin =)
/ Obben