Hylander skrev:SM 2013 – Warhammer 40K DATUM: 7-8 / 12 - 2013
Det exakta formatet för finalen är än inte spikat, detta kommer att annonseras senast 3 månader innan finalen går av stapeln. Uppdragen kommer att vara utformade så att de återspeglar det svenska turneringsklimatet under det gångna året.
Hur går det?
Skulle vara grymt med lite info, så man kan börja snickra lite på armen. Tänkte måla upp en ny arme, så det skulle vara trevligt att veta åt vilken riktining det lutar.
Hylander skrev:SM 2013 – Warhammer 40K DATUM: 7-8 / 12 - 2013
Det exakta formatet för finalen är än inte spikat, detta kommer att annonseras senast 3 månader innan finalen går av stapeln. Uppdragen kommer att vara utformade så att de återspeglar det svenska turneringsklimatet under det gångna året.
Hur går det?
Skulle vara grymt med lite info, så man kan börja snickra lite på armen. Tänkte måla upp en ny arme, så det skulle vara trevligt att veta åt vilken riktining det lutar.
Det är mitt fel. Jag skall fixa detta snarast.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Även om jag gillar Komp mer en icke-komp, måste säger jag att det här är det Svenska Mästerskapet - då är det the best of the best som spelas för titlen och därmöt måste alla ta med sig sitt A Game för att vinner. Däreför även om vi skulle se massa Tau och Eldar det är icke-komp bara som fungera IMO.
Som dem säger i warmachine; "play like you have got a pair".
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...
Det e SM ffs. det skall vara hårt. Hårda listor, hårda matcher, hårda motståndare. Finns ju inte en enda hård turnering söder om polcirkel... skall nu SM också gå och bli kuddkrig så kommer jag få mjäll. Snäll-saker kan vi kanske ta på GC eller w/e...
Skall det nu kompas så röstar jag som tröger, komp 3-4.
Men helst ser jag att man 4 veckor innan turneringen frågar de som skall delta vilket format de föredrar.
Enkelt PM till att kvalade:
Hur vill du spela SM?
Komp 0-1
Komp 3-4
Kompfritt.
Ta sedan beslutet därifrån.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Se över turneringarna. Vilken typ är det som spelas? Då skall SM representera Sveriges klimat. Inte göra det mer eller mindre okompat för att spela "the american way". till dem som vill spela okompat - håll okompade turneringar istället! Blir det tillräckligt av dem så att de representerar sverige bra så tycker jag okompat är mer på tapeten. Men om majoriteten av Svenska turneringar är kompade så skall det vara komp tycker jag. Annars är det underförstått: Vinner du GothCon så har du egentligen ingen plats i SM för där är det minsann ingen komp.