Space Wolves FaQ är här!!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Space Wolves FaQ är här!!

Inlägg av Nefrums »

egge skrev:Counter attack är en charge när det gäller furious charge för att det är som en charge.

Counter attack är inte en charge när det gäller defensive grenades för det är inte en charge just då...
he he.. jag vet nån som kommer spela med 50 manna squads + straken på nästa tunering..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Nefrums skrev:
egge skrev:Counter attack är en charge när det gäller furious charge för att det är som en charge.

Counter attack är inte en charge när det gäller defensive grenades för det är inte en charge just då...
he he.. jag vet nån som kommer spela med 50 manna squads + straken på nästa tunering..
Härmis...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Ärligt talat, det där är ju inte ens RAW.

s74, Counter-attack: "If the test is successful all models in the unit get the +1 assault bonus to their attacks, exactly as if they too had assaulted that turn." samt s75, Furious Charge: "In a turn in which they assaulted into combat they add +1 to..."

Att få en extra attack som om man hade assaultat och att faktiskt assaulta in i närstrid är inte samma sak. Effekten av Counter-attack är att man får en extra attack, effekten är inte att man assaultar.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Nefrums skrev:he he.. jag vet nån som kommer spela med 50 manna squads + straken på nästa tunering..
Mongotolkningen gäller bara Ragnars enhet, inte Strakens. ;)

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

HeadWar skrev:Ärligt talat, det där är ju inte ens RAW.

s74, Counter-attack: "If the test is successful all models in the unit get the +1 assault bonus to their attacks, exactly as if they too had assaulted that turn." samt s75, Furious Charge: "In a turn in which they assaulted into combat they add +1 to..."

Att få en extra attack som om man hade assaultat och att faktiskt assaulta in i närstrid är inte samma sak. Effekten av Counter-attack är att man får en extra attack, effekten är inte att man assaultar.
Det blir ännu roligare när man gämför formuleringen på furios charge och på defensive granades, och försöker lista ut varför det ena funkar med countercharge och det andra inte... :lol:
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

the godfather

Inlägg av the godfather »

kul med sw faq som gör mina penal legions bättre :)
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Warmaster

Inlägg av Warmaster »

Silversixx skrev:
Nefrums skrev:

Härmis...

Det ar min plan med. Innan det ble coolt. :)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Logan ger sin enhet Relentless och går sedan över till en annan enhet.
Vad händer med Relentless?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Nefrums skrev:Det blir ännu roligare när man gämför formuleringen på furios charge och på defensive granades, och försöker lista ut varför det ena funkar med countercharge och det andra inte... :lol:
Jo men det är ju faktiskt logiskt att man inte kan få fördelar av granater när det är man själv som anfaller!

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

HeadWar skrev:
Nefrums skrev:Det blir ännu roligare när man gämför formuleringen på furios charge och på defensive granades, och försöker lista ut varför det ena funkar med countercharge och det andra inte... :lol:
Jo men det är ju faktiskt logiskt att man inte kan få fördelar av granater när det är man själv som anfaller!
Nja, man får ju fördel av en typ av granater så det går ju uppenbarligen kasta granater medans man anfaller i 40k universumet. Så det borde ju gå att hiva båda sorterna om man har dem. Skulle man sätta någon begränsning så borde det snarare vara att man bara får använda en sort varje runda (för att få effekten måste alla kasta samma och de hinner bara med en sort blah blah blah). Om man ska hitta på nya regler vill säga. Håller med Nefrums, är det assault så det assault, funkar en sak så funkar alla, är det inte assault så... etc.

Skriv svar