Julcon 5!!! 14/12 Kom in i julstämningen med oss återigen!
Re: Julcon 5!!! 14/12 Kom in i julstämningen med oss återige
Min tanke ang. lista var att jag ska försöka mixa lite roligare saker med saker som kan prestera utifrån premissen att göra en temad lista från Iyanden. I stora drag tänkte jag på följande:
Roliga saker:
Shining Spears
Prince Yriel
Wraithguard som inte är troops
Bra saker:
Wave Serpent
Wraithknight
Och sen utfyllnad med choices som är helt okej, exempelvis Guardians och Dire Avengers som troops etc.
Roliga saker:
Shining Spears
Prince Yriel
Wraithguard som inte är troops
Bra saker:
Wave Serpent
Wraithknight
Och sen utfyllnad med choices som är helt okej, exempelvis Guardians och Dire Avengers som troops etc.
Mikael Ek
Får jag och jocke åka med dig stefan om vi anmäler oss?
Flaming Dolphins
-
Jesusrosemus
okej om ni känner er minsta fundersam över om listan tillåts eller ej gör ett grov utskick och pma mig listan (kom ihåg att jag är reserv vid ojämnt antal och hårdheten i min lista är knappast att oroa sig över.)
Öhm ska desutom köpa mig en sm codex här i dagarna och slänga upp min lista så ni får se den i god tid (och komma med åsikter om ni är det minsta orolig för den)
öhm jag kommer komma med åsikter om er lista och eventuella små justeringar om dom är för mycket på tomtens elak lista. Men som sagt huvudsakligen är jag ju här för att ni ska få ett så bra evangemang som möjligt som gäster
Jag har desutom funderat på att flytta fram inlämningsdatumet tills iaf en vecka innan julcon så man dels hinner i god tid se vad man kan komma att möta och dels ifall det skulle behöva ändras nått att man har lite mer tid på sig?
är detta vettigt eller föredrar ni att vänta tills 2 dar innan så man inte hinner planera varje drag i alla tänkbara scenarion?
Öhm ska desutom köpa mig en sm codex här i dagarna och slänga upp min lista så ni får se den i god tid (och komma med åsikter om ni är det minsta orolig för den)
öhm jag kommer komma med åsikter om er lista och eventuella små justeringar om dom är för mycket på tomtens elak lista. Men som sagt huvudsakligen är jag ju här för att ni ska få ett så bra evangemang som möjligt som gäster
Jag har desutom funderat på att flytta fram inlämningsdatumet tills iaf en vecka innan julcon så man dels hinner i god tid se vad man kan komma att möta och dels ifall det skulle behöva ändras nått att man har lite mer tid på sig?
är detta vettigt eller föredrar ni att vänta tills 2 dar innan så man inte hinner planera varje drag i alla tänkbara scenarion?
- DarkMessiah
En vecka innan känns bättre 
Det känns som att det alltid finns söl- och slarvpellar som missar detta och har räknat fel ^^
Det känns som att det alltid finns söl- och slarvpellar som missar detta och har räknat fel ^^
-
Jesusrosemus
justja btw inte för att någon har frågat detta än men i nya sm codexet finns det en warlord trait som genererar 1 d3 extra victory points om han dödar motståndarens warlord i challange. Detta gäller och ja ni räknar in det i vp för att sen räkna ut turneringspoängen.
Var det någon som inte förstod så säg till skriver jag en mer förtydligande.
Var det någon som inte förstod så säg till skriver jag en mer förtydligande.
det borde ju isf gälla andra, liknande, också som till exempel döda ethereal eller den warlord trait från regelboken som ger en 1vp för varje som warlorden dödar i en duell
-
Jesusrosemus
okej ja visst det var bara den i sm jag kom på för tillfället och den är ju ganska specifik, du ska få en 6a på warlord trait, warlorden ska sen döda motståndarens warlord i en duell tänkte jag mest på kommer vara ganska specifikt
och den i regelboken är ju inte allt för svår att lyckas med
i jämförelse men vad tycker folket?
Neth_Oni skrev:det borde ju isf gälla andra, liknande, också som till exempel döda ethereal eller den warlord trait från regelboken som ger en 1vp för varje som warlorden dödar i en duell
-
Jesusrosemus
Här kommer ett grovt utkast på min reserv lista så ni får se vad er arrangör bidrar med.
Tanken är excorsister (sm fw chapter) med sm codex, chapter tactics är black templars.
Har försökt hålla listan fluffig och den är ändå inte helt värdelös men långt från op.
regler för silas albrecht finns på fws download section gratis.
jag vet att det är 30pts för mycket men ett grovt utkast försvinner förmodligen 2 power weapons från tacticals.
silas albrecht-185pts
comand squad, apotekare, standard of the emperors acendant, company champion-195pts
rhino-35pts
chaplain grimaldus, 3 zenobytes-215pts
land raider crusader-240pts
8 initiates, power weapon, flamer-132pts
2 neophytes-20pts
sword brother, power weapon-25pts
rhino-35pts
2 neophytes-20pts
rhino-35pts
2 neophytes-20pts
rhino-35pts
dread, heavy flamer, twin heavy flamer-115pts
lucius pattern drop pod-65pts
3 scout bikers,locator beacon, cluster mines-84pts
ni får gärna komma med konstruktiv kritik om ni tycker att den trampar på allt för många tår.
Tanken är att den kommer vara reserv fluffig och jag kommer lägga massa tid på målandet och själva hobbyn.
Tanken är excorsister (sm fw chapter) med sm codex, chapter tactics är black templars.
Har försökt hålla listan fluffig och den är ändå inte helt värdelös men långt från op.
regler för silas albrecht finns på fws download section gratis.
jag vet att det är 30pts för mycket men ett grovt utkast försvinner förmodligen 2 power weapons från tacticals.
silas albrecht-185pts
comand squad, apotekare, standard of the emperors acendant, company champion-195pts
rhino-35pts
chaplain grimaldus, 3 zenobytes-215pts
land raider crusader-240pts
2 neophytes-20pts
rhino-35pts
2 neophytes-20pts
rhino-35pts
2 neophytes-20pts
rhino-35pts
dread, heavy flamer, twin heavy flamer-115pts
lucius pattern drop pod-65pts
3 scout bikers,locator beacon, cluster mines-84pts
ni får gärna komma med konstruktiv kritik om ni tycker att den trampar på allt för många tår.
Tanken är att den kommer vara reserv fluffig och jag kommer lägga massa tid på målandet och själva hobbyn.
Senast redigerad av 1 Jesusrosemus, redigerad totalt 2 gånger.
Lucius podden tycker jag är lite väl mycket okul... Om det ska vara mysig stämning, alltså.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Jesusrosemus
okej tänkte det är en drop pod med en flamer dread.. om den chargar när den kommer ner måste den slå dangerous eller fastna resten av matchen..
Tro mig jag har åkt dit på flertal gånger att det händer och då står den där riktad åt ett håll med 2 flamers...(förvisso heavy flamers men ändå)
Och som sagt i övrigt är det ju inte en kompetativ super lista jag har svårt att se den åstakomma hemska resultat...
Lucius poden var läskig förut när du inte slog dangerous och fick transportera vilken dread man ville.. Men om du kollar vad som sitter i den och så hoppas jag du kan se att den inte är så läskig..
det är en dread med 3 attacker på charge hinner förmodligen in på en enhet men sen är den körd.. och med tanke på vad alla nya codexar har tillgång till så är det ju inte hårt möjligtvis att den är en roadbumb mot dom nya stora monster sakerna alla har tillgång till ^^
Men visst tycker ni den är så super ostig?
Tro mig jag har åkt dit på flertal gånger att det händer och då står den där riktad åt ett håll med 2 flamers...(förvisso heavy flamers men ändå)
Och som sagt i övrigt är det ju inte en kompetativ super lista jag har svårt att se den åstakomma hemska resultat...
Lucius poden var läskig förut när du inte slog dangerous och fick transportera vilken dread man ville.. Men om du kollar vad som sitter i den och så hoppas jag du kan se att den inte är så läskig..
det är en dread med 3 attacker på charge hinner förmodligen in på en enhet men sen är den körd.. och med tanke på vad alla nya codexar har tillgång till så är det ju inte hårt möjligtvis att den är en roadbumb mot dom nya stora monster sakerna alla har tillgång till ^^
Men visst tycker ni den är så super ostig?