Ris och Ros TT2013

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av refabricated »

Hylander skrev:
refabricated skrev:...Bla bla...
- Trevligt folk som håller en uppe om nätterna med trevliga diskussioner.
F´låt ;)
och syndaren kryper till korset...

:D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

daskad

Inlägg av daskad »

Turneringen var skoj.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Bronson

Inlägg av Bronson »

Ros:
+Mackan! Min smakade bra i alla fall.
+Schemat
+poängsystemet (Ska det bli 20-0 då ska man fan mosa den andra på alla nivåer och inte bara få in en scoring på rätt plats).
+muggar+kaffe

Ris:
-Meatgrinder och Relic är lite sådär. Som tidigare talare så en gammal hederlig med mest scoring i mitten i slutet på matchen vore bättre som meatgrinder.

Ett jättebra arrangemang, nåt annat hade jag inte väntat mig heller ;)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

egge

Inlägg av egge »

Mycket trevlig turnering. Vi bugar och tackar alla arrangörer och motspelare som förgyllde allt.

+Uppdragen var riktade mot olika sorters listor. Ger ett större djup till lottningen. Jag tycker nog att man kan ta det flera steg till med än mer riktade uppdrag.
+Målningen att man måste basa sin armé. Sätter rätt press på målningen..
+Terrängen var riktade. Det gjorde visserligen att jag två gånger spelare på bord utan terräng men jag tyckte ändå det var helt ok.

-Kompen som visserligen är bra i sig men det är fortfarande tydligt att den aldrig kommer göra det den vill. Att välja bort Tau för en roligare armé är helt enkelt inget val. Jag säger fortfarande att varje lag borde börja på 40 poäng och sedan får man köpa arméer. Vill man ha något som allierad så köper man det också. Lägg sedan på det som blir kvar på slutresultatet.
-Tiden kändes fel. Att folk inte hinner spela klart en match är en sak men man skall banne mig kunna kräva att ingen skall vara så slö att de inte hinner spela klart fyra av fem matcher på tre timmar. Mer tid eller mer straff, vilket som.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Imarco

Inlägg av Imarco »

Thanks for a great tournie guys!! look forward to doing it again next year.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

egge skrev:... Att välja bort Tau för en roligare armé är helt enkelt inget val...
Tänk om man råkar tycka Tau e kul att spela?

Har mkt svårt att tro att ngn skull välja att spela ngt de inte tycker är kul bara för att internet säger att det ena är bättre än det andra.

*Edit
Sry för sidorspår
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag spelade necrons istället för eldar. Min armé var ju inte dålig men eldar armén som Max spelade (min eldar armé) var defenitivt hårdare... Men jag kände för att spela mongo killar som ställer sig upp.
(Destroyerlorden med orb ställde sig i 6 fall av 8 möjliga...)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

refabricated skrev:
egge skrev:... Att välja bort Tau för en roligare armé är helt enkelt inget val...

Har mkt svårt att tro att ngn skull välja att spela ngt de inte tycker är kul bara för att internet säger att det ena är bättre än det andra.

*Edit
Sry för sidorspår
Inte för att internet säger det men för att annat helt enkelt är bättre. Bara att erkänna: Ja, det gör faktiskt jag.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

egge

Inlägg av egge »

refabricated skrev:

*Edit
Sry för sidorspår
Jag är ledsen Olof, men jag köper inte att Tau plötsligt blev roligare när dem blev väldigt mycket bättre. Det argumentet har alltid funnits "Jag gillar nidzilla och dakka fexar" som tydligen var den roligaste armén i tredje. När sedan nids fick ett annat codex så var det tydligen ingen som tyckte det var kul. Likadant så var Space wolfs riktigt roliga med sina tre enheter long fangs men av något skäl minskade antalet varg spelare när de inte var lika bra längre. Folk vill spela bästa armén. Väljer folk mellan sin favorit armé och sin bästa armé så spelar folk hellre med den bästa. Särskilt i en lag turnering. Hade Space wolfs varit bättre än Tau är jag helt säker på att vi hade sett fler vargar än tau i Varberg.

Se sen till att du inte tar det som kritik för att du spelar Tau, Olof. Med tanke på din höjd har jag inget problem att erkänna att du mosar mig med en påse när jag spelar sax. :wub: Men att Tau blev valda och spelades nu när de är galet bra var/är ingen slump. Folk har alltid valt den bästa codexen och sagt att det är självklart att dem skulle spela just den enheten som bara "råkar" vara bäst just nu oavsett om den är bra eller inte.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Max

Inlägg av Max »

Erkänner helt villigt att jag spelade eldar bara för att dom var väldigt bra. Som sagt, speciellt i lagtävlingar tycker jag det är roligare att vinna matchen och att laget vinner matchen än att spela min favoritarmé. Dessutom gör lottningen att om den funkar så kommer jag ändå inte ha speciellt intressanta matcher som slaglista...

Skriv svar