SM Librarian psychic power?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Gammal-Roev

SM Librarian psychic power?

Inlägg av Gammal-Roev »

Ja, jag är helt enkel i färden med att välja en PP till min Librarian. Alla är ju bra för tusan!
Jag tänkte nog ha honom naken åkandes i en Rhino om ingen annan har någon listig plan att dela med sig av.
Vilka 2 skulle/har ni ha valt? Och varför?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: SM Librarian psychic power?

Inlägg av Zurken »

Librarianen har många roliga Powers att välja mellan, jag har inte testat alla men jag kan dela med mig av det jag listat ut.

Jag har två libarians som jag spelar med, en på bike och en i terminator armour med storm shield. Jag tror att han är bäst antingen i terminator armour och storm shield (för att få tag i ett invo save) eller naken (billigt är bra). I en lista med mycket bikes kan det vara värt att använda en bike librarian.

Nullzone, Might of the Ancient och the Avenger är de Powers jag använder mest, ibland tar jag Vortex of Doom (för den är tuff!) och the Gate of Infinity (riktigt bra i vissa listor).

Nullzone är bra mot många units, specielt om du har många vapen som ignorerar armour saves. Har fördelen att den kan affektera många units samtidigt.

Might of the Ancient är jätte bra att ha om du tänkt att ha med librarianen i en närstrids enhet som kan behöva lite extra närstrids anti-tank för att enkelt kunna ta sig an LR och walkers.

The Avenger, en S5 AP3 flamer är alltid bra att ha. Slaktar såväl orker som marines.

Vortex of Doom, ta bara om du gör Librarianen relentless. Fungerar bra tillsammans med bike (eftersom du då kan åka 12" och sen skjuta 12"). Är riktigt bra på att slå ut hårda enheter och fordon (AP1 är underbart).

The Gate of Infinity är bra i vissa sammanhang. Den ger dig mycket mobilitet, men scatter kan vara farligt. En riktigt bra sak med den är att du kan använda den för att ta dig ifrån Close Combat.

Men vad för powers just du borde ta är lite svårt att säga då du inte berättat vilken enhet du tänker använda honom tillsammans med. Men på rak arm skulle jag väll säga Nullzone/Avenger.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Gammal-Roev

Inlägg av Gammal-Roev »

tackar för svar!
jag blev lite sugen på att sätta honom i en bike squad med votex nu. trots allt en s10 ap1 blaffa, sånna kan man inte få nog av.
vortex och might kanske?
ååå, allt är så bra, jag vill ha alla! (utan att betala 230pts för en tramsig ultramarine character)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

En gång spelade jag min bike librarian som epistolary, med Vortex of Doom och Gate of Infinity. Hade honom tillsammans med en bike squad med multi-melta, teleporterade dem 24" och pangade fordon till höger och vänster. I en match (där jag siezade) skulle jag vara häftig och spränga fiendens jättefarliga transport så att jag med en annan squad kunde panga bort i princip en hel flank. Gaten gick fint, men när jag skulle använda min vortex DUBBEL 6:A!!. Hela min bike squad dog och matchen såg med en gång mycket mörk ut...

Men Vortex och Might ser ut att vara en bra kombo på en bike librarian. Största nackdelen är förstås avsaknaden av något invo-save, men det gäller alla librarians utom Terminator varianten.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Storm Shield ger invosave. 8-)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Jacke

Inlägg av Jacke »

Och kräver terminator armour :ugeek:

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Damn. Aegd. :shock:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Gammal-Roev

Inlägg av Gammal-Roev »

mjo, och man får väl inte trycka på honom ens en Combat Shield heller. Äh, turboboostar han med cykeln så får han ett 3+ cover iallafall, de får man va glad för ibland.

Skriv svar