Zätas målar logg-Zombicide figge

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Zätas målar logg-Lite nya bilder

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt!
Jag gillar verkligen det gröna lysande svärdet! :D

Abbadons svärd har jag däremot svårt för, inte pga målningen, utan designen - det ser inte alls ut som det supermäktiga demonbesatta supersvärd fluffet beskriver.
Abbadon borde få en ny modell, den där är äldre än snittåldern på folket som målar den.

Väldigt fin weathering på rustningen på gubben som jag tror är en lightning claw snubbe från 30k-tiden!

adde_z

Inlägg av adde_z »

Captaingallas skrev:Snyggt!
Jag gillar verkligen det gröna lysande svärdet! :D

Abbadons svärd har jag däremot svårt för, inte pga målningen, utan designen - det ser inte alls ut som det supermäktiga demonbesatta supersvärd fluffet beskriver.
Abbadon borde få en ny modell, den där är äldre än snittåldern på folket som målar den.

Väldigt fin weathering på rustningen på gubben som jag tror är en lightning claw snubbe från 30k-tiden!
Tackar tackar :)

Håller verkligen med ang abbadon modellen, skitful! Den nya FW modellen däremot är riktigt snygg.
Alla chaos modeller var ett jobb jag gjorde åt en kompis som när det var klart sålde det för han inte ville spela.... Jag föreslog att vi skulle konvertera en egen abbadon men han var bara intresserad att få till en lista som skulle krossa allt och ha det målat i hyfsad standard. Men som sagt sålde det innan han rullade en enda tärning:P

30k snubben är en space wolves, nån som lyckats klura ut det? Just på den så provade jag en ny metod att få till random chiping, körde en slags stippling med airbrushen.

frigobben

Inlägg av frigobben »

Jag vill bara igen säga att det ser riktigt bra ut. Får man komma med lite förhoppningsvis konstruktiv kritik så upplever jag den tredje snäppet plattare än de övriga och kanske skulle sticka ut lite mer om den fick lite extra kontrast, antingen med skuggor eller highlights. Den är snygg ändå alltså, fast jag fick lite mer wow-känsla på de första två.

Men det är bara min egen åsikt. Hade jag sett den ensam hade jag kanske bara tyckt att den var grym. :)

adde_z

Inlägg av adde_z »

frigobben skrev:Jag vill bara igen säga att det ser riktigt bra ut. Får man komma med lite förhoppningsvis konstruktiv kritik så upplever jag den tredje snäppet plattare än de övriga och kanske skulle sticka ut lite mer om den fick lite extra kontrast, antingen med skuggor eller highlights. Den är snygg ändå alltså, fast jag fick lite mer wow-känsla på de första två.

Men det är bara min egen åsikt. Hade jag sett den ensam hade jag kanske bara tyckt att den var grym. :)
Håller med, och funderar på hur jag ska lösa det utan att bli av med realismen. provade på en test figur att dra iväg med kontrasterna och fick då för mycket cartoon känsla för min egen smak. Tänkte göra de 5 första sådär och sen de sista 5 i acu camo (som träning inför AvP figgarna)

adde_z

Inlägg av adde_z »

Bild

Neth_Oni

Re: Zätas målar logg-Lorenzo

Inlägg av Neth_Oni »

wow, effekten på det där svärdet var sjukt nice!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Snyggt som vanligt, härligt matta färger.

Sent from my iPhone using Tapatalk

adde_z

Inlägg av adde_z »

Tackar, såg dock nu att jag målat gemstones fel, har vänt uppochner på mörka och ljusa sidan....

Svärdet har jag följt GW:s lighning claw steg för steg i space wolves nummret.

frigobben

Inlägg av frigobben »

Ismeno skrev:Snyggt som vanligt, härligt matta färger.

Sent from my iPhone using Tapatalk
+1

Max S

Inlägg av Max S »

Stripling med airbrush lät spännande. Hur gör du? Hur gjorde du för att få en så fin och matt blodängel? Inga planer på att göra en steg för steg tutorial? :D jättefina gubbar!

Skriv svar