Tjo!
Då jag tänkte vara med på en lokal turnering till våren så är det nu tid att fundera ut en lista.
Då de flesta målade modellerna jag äger är orker så får de bli dem.
Turneringen ska använda sig utav LBK-Mallen med en komp gräns på 2.
Aktiv komp används, så man tjänar man väl lite på att ha 1 eller 0 istället.
Inga allies är tillåtna i turneringen, fortifikationer är dock.
Då orker bara glider igenom LBK mallen "som en chef" så är detta min komp 1 lista.
Warboss, mega armour, bosspole, squig, combi-shorcha, cybork
135p
7 lootas,
105p
7 lootas,
105p
MegaNobz (som troops) x3 combi-shorcha
135p
Ded.Transport: Battlewagon, red paint, 2x big shootas.
30 boyz (shootas), nob,bosspole,powerklaw, 3x big shootas
235p
30 boyz, (sluggas, tyvärr äger jag inga mer shootas) nob,bosspole,powerklaw, 3x big shootas
235p
30 boyz, (sluggas) nob,bosspole,powerklaw, 3x big shootas
235p
29 boyz, (sluggas) nob,bosspole,powerklaw, 2x big shootas
224p
Warbuggy, Shorcha
40p
Warbuggy, Shorcha
40p
Warbuggy, Shorcha
40p
Big Gunz, 3x kannons, 1 extra grot
63p
Big gunz, 2x loobas, 1 extra grot
53p
1750p
Hur sköter sig en sån här lista sig i 6th edition, kommer kompen rädda mina små tappra orker från att dö i horder av riptides, necron flyg, eldar transporter(som skjuter som en ig armé var o en), biker spam armeér, andra otäckheter.
Tanken är väl att boyzen springer som fan överslagfältet medans motståndaren får det svårt att döda resten av andra billiga men dock så otäcka sakerna.
Mvh Elias
LBK Orker till lokal turnering.
-
PIMPWARRIOR99
LBK Orker till lokal turnering.
Trivia: Do you like Power Klaws? Within the limitations of the Force Organization slot you can have 292 Power Klaw attacks on the charge. All ignoring armour saves; all at S7, S9, or S10. All for only 3965 points. Now THIS is powergaming.
Re: LBK Orker till lokal turnering.
En Big Mek i Mega Armour är rätt fräck att ha i Lootas. Ger väl både bort Slow and Purposeful (så de kan gå och skjuta Dakka) och nickar de flesta hårda skott som en äkta chef (om han står längst fram).
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
jockelinde
- Kontakt:
Slow and Purposeful smittar väl ändå inte av sig på resten av enheten? *kollar i regelboken* Jo, det gör den. Hur fan tänkte GW där?!?Serpent skrev:En Big Mek i Mega Armour är rätt fräck att ha i Lootas. Ger väl både bort Slow and Purposeful (så de kan gå och skjuta Dakka) och nickar de flesta hårda skott som en äkta chef (om han står längst fram).
som vanligt...jockelinde skrev:Slow and Purposeful smittar väl ändå inte av sig på resten av enheten? *kollar i regelboken* Jo, det gör den. Hur fan tänkte GW där?!?Serpent skrev:En Big Mek i Mega Armour är rätt fräck att ha i Lootas. Ger väl både bort Slow and Purposeful (så de kan gå och skjuta Dakka) och nickar de flesta hårda skott som en äkta chef (om han står längst fram).
-
PIMPWARRIOR99
Sant dock blir det lite svårt att få ihop poäng till det, och då vill man nog helst köra alla lootas i en enhet för att få ut så mycket av meken som möjligt.Serpent skrev:En Big Mek i Mega Armour är rätt fräck att ha i Lootas. Ger väl både bort Slow and Purposeful (så de kan gå och skjuta Dakka) och nickar de flesta hårda skott som en äkta chef (om han står längst fram).
Trivia: Do you like Power Klaws? Within the limitations of the Force Organization slot you can have 292 Power Klaw attacks on the charge. All ignoring armour saves; all at S7, S9, or S10. All for only 3965 points. Now THIS is powergaming.