Lite nya saker från GW
Re: Lite nya saker från GW
Mycket handlar väl om när man klev in i 40k eller? Började man lira när turnerings 40K var på sin prime eller exempelvis, som undertecknad, med Rogue Trader, så har man kanske väldigt olika uppfattning om hur spelet "bör"vara. Jag gillar variation och tycker att "mer är bättre", men jag spelar mest med andra gamla rävar som har en väldigt "rollspelig" inställning till spelet. Har full förståelse att det är frustrerande för de som helst vill ha ett slimmat tävlingsspel, men det finns ju andra spel som kanske passar bättre då.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- bolterochkniv
personligen ser jag en tjusning i bägge formerna av hobbyn, men oavsett hur jag spelar vill jag ha genomtänkta, välskrivna regler snarare än nåt hafsverk som gw snabbt skickar ut på marknaden för att tjäna en spänn. att folk ska betala en femtiolapp för en datorfil där det står att 2 enheter broadsides och en riptide får tankhunter och preferred enemy: SM tycker inte jag är något som för hobbyn framåt. den här "alla tillskott är positivt"-inställningen måste ju på något sätt innebära att gw inte pressas att anstränga sig lite?
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Fast det här med datafiler på nysläpp.. Inte kan de förvänta sig att de inte kopieras hejvilt?
Modellerna säljer de såklart, men vad som för 20 år sedan släpptes i White Dwarf och kopierades släpps nu på datafil, och kopieras.
Det tog ju exempelvis inte många timmar innan demonprinsen fanns på det här forumet.
Modellerna säljer de såklart, men vad som för 20 år sedan släpptes i White Dwarf och kopierades släpps nu på datafil, och kopieras.
Det tog ju exempelvis inte många timmar innan demonprinsen fanns på det här forumet.
- bolterochkniv
poängen är väl att oavsett vad de förväntar sig att tjäna på det, så får de nu ut en massa ogenomarbetade produkter snarare än att de koncentrerar sig på att göra lite färre men bättre grejer.
förstå mig rätt. det är grymt att dom släpper codex i så hög fart, och grejer som escalation och stronghold assault är roliga tillskott till hobbyn och spelet (säger jag utan att ha läst just dessa två). det är väl mer småböset som jag inte kan låta bli att känna en viss bitterhet över att det kunde blivit så himla mycket mer. hur svårt är det att knixa ihop typ tre nya karaktärer och någon enhet till ett supplement? det går ju uppenbarligen (farsight enclaves) så varför är black legion-supplementet i princip ett warlord traits-table + 6 nya bitar wargear för typ 300 spänn? (visst det innehåller också fluff, men detta är ofta allt annat än välskrivet och för mig vatten värt om det inte kan översättas på ett kul sätt på spelbordet). GW kontrar (iaf enligt rykten) med att vi iframtiden kan få se släpp med nya enheter för att komplementera supplementen, vilket i praktiken innebär att vi måste köpa en produkt i flera halvfärdiga omgångar istället för att från början ha fått ett stabilt släpp.
förstå mig rätt. det är grymt att dom släpper codex i så hög fart, och grejer som escalation och stronghold assault är roliga tillskott till hobbyn och spelet (säger jag utan att ha läst just dessa två). det är väl mer småböset som jag inte kan låta bli att känna en viss bitterhet över att det kunde blivit så himla mycket mer. hur svårt är det att knixa ihop typ tre nya karaktärer och någon enhet till ett supplement? det går ju uppenbarligen (farsight enclaves) så varför är black legion-supplementet i princip ett warlord traits-table + 6 nya bitar wargear för typ 300 spänn? (visst det innehåller också fluff, men detta är ofta allt annat än välskrivet och för mig vatten värt om det inte kan översättas på ett kul sätt på spelbordet). GW kontrar (iaf enligt rykten) med att vi iframtiden kan få se släpp med nya enheter för att komplementera supplementen, vilket i praktiken innebär att vi måste köpa en produkt i flera halvfärdiga omgångar istället för att från början ha fått ett stabilt släpp.
Elias Österlund
Låter som om planen är att få det digitala att framstå som det enda rätta jämfört med flertalet olika böcker och tillägg..
För digitala codex och supplements uppdateras väl när det tillkommer saker?
Håller ganska mycket med er alla. Särskilt Ancalagon och Refabricated.
Älskar stenhårt turneringsspel, en av de roligaste matcherna på ETC var mot 8 missilesides, 2 riptides, Ethereal, Farseer med äckelwarding, aegis och 30-40 fire warriors. Sjukt rolig match som jag hade tagit hem om spelet tog slut runda 5, med nids!
Samtidigt ÄLSKAR jag att spela highlander och Flabbergast-style. Varför vara jag som GUO vara level 3 biomancy när jag kan vara level 2? Ja, du hörde, because fuck you, fistar dig till och med som level 1 varje dag!
Båda sorters spel har sin charm och jag gillar dem bägge
Angående snabba släpp, i say more more more! Släpp så mycket att vi inte ens hinner lära oss allt om allt!
Älskar stenhårt turneringsspel, en av de roligaste matcherna på ETC var mot 8 missilesides, 2 riptides, Ethereal, Farseer med äckelwarding, aegis och 30-40 fire warriors. Sjukt rolig match som jag hade tagit hem om spelet tog slut runda 5, med nids!
Samtidigt ÄLSKAR jag att spela highlander och Flabbergast-style. Varför vara jag som GUO vara level 3 biomancy när jag kan vara level 2? Ja, du hörde, because fuck you, fistar dig till och med som level 1 varje dag!
Båda sorters spel har sin charm och jag gillar dem bägge
Angående snabba släpp, i say more more more! Släpp så mycket att vi inte ens hinner lära oss allt om allt!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Känns väl lite som så. Kan tänka mig att produktionskostnaden för en ePub är väldigt mycket mindre än en tryckt bok= mer cash för GW:s aktieägare. Det var en svår omställning för en gammal farbror, men jag måste säga att nu när jag gått "digitalt" är jag väldigt nöjd. (Måste bara skaffa mig en padda som är alldeles min egen så man får ha sina nördgrejer ifred för kidsen!)Captaingallas skrev:Låter som om planen är att få det digitala att framstå som det enda rätta jämfört med flertalet olika böcker och tillägg..
Ja, ja.. Vissa vill bara ha stenhårt tävlingsspelande och hatar att GW inte fixar 40k som de vill ha det, och öl-o-kaka-spelare som mest njuter av att flytta gubbar och rulla tärningar, och så finns det vi som är någonstans mitt emellan. Så har det alltid varit, och kommer förmodligen alltid att vara..
Även om vi kanske använder hårda ord här är väl ingen arrogant nog att tycka att ens sätt att se på spelet är det enda rätta?
Kan vi inte prata viktigare saker? Som att svenska40.se är blockat på mitt jobb.. God damnit!
Även om vi kanske använder hårda ord här är väl ingen arrogant nog att tycka att ens sätt att se på spelet är det enda rätta?
Kan vi inte prata viktigare saker? Som att svenska40.se är blockat på mitt jobb.. God damnit!
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
De försöker bara tvinga dig att go digital så du måste ha en dedikerad svenska40k.se ipad att smyga med på jobbetL3go skrev: Kan vi inte prata viktigare saker? Som att svenska40.se är blockat på mitt jobb.. God damnit!
Hear Hear!Ismeno skrev:Måste bara skaffa mig en padda som är alldeles min egen så man får ha sina nördgrejer ifred för kidsen!
Men jag gillar ju att bläddra i codexböcker.. det är en omställning jag inte känner mig helt redo för ännu.
Inte köpa böcker, ladda ner till padda. Eller först köpa egen padda. Hmm.. börjar jag bli gammal?