Vi som vuxit upp på Bästkusten vet ju att det är noll problem att köra på is
Betting SM
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
Re: Betting SM
Suck.. ni stockholmare är ju som skåningarna... "åh nej! En snöflinga! AAAGGGGHHHH HUR SKA JAG KUNNA STYRA!!!???"
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Sv: Betting SM
Så fixade den åt dig.Flogger skrev:Suck.. ni stockholmare är ju som skåningarna, och västkustarna... "åh nej! En snöflinga! AAAGGGGHHHH HUR SKA JAG KUNNA STYRA!!!???"
Storm tycker jag dock man ska respektera, om det nu blir nån.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag litar kallt på att stefan lyckas ta oss ner utan att krocka eller köar av vägen 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Handlar inte om att -kunna- komma ner. Vi kan inte åka från sthlm förren runt 16 tiden pga att vi i sthlm har jobb - till skillnad från resten av Sveas bidragstagare och dumpster divers.
Eftersom vi inte kommer iväg förren 16 - så kan det vara så att det helt enkelt blir för cp att åka ner, kommer med stor sannolikhet ta 3-4 timmar bara ut från sthlm vid den tiden om det e snökaos. så väl ute från sthlm vid 20:00 har vi 50 mil att köra.
Tidigare erfarenhet säger mig att man får räkna med 50% påslag på restiden (ja - jag och petersson har åkt i klass 2 snöstorm tidigare till turnering, å de va fan 5 timmar fasa.) Så 50 mil = 5h+50% = 7.5h det innebär att vi troligen är framme i Varberg runt 04:00 på morgonen och då måste vi uppleva 12h av fasa och jag vet inte om det känns värt..
/D
Eftersom vi inte kommer iväg förren 16 - så kan det vara så att det helt enkelt blir för cp att åka ner, kommer med stor sannolikhet ta 3-4 timmar bara ut från sthlm vid den tiden om det e snökaos. så väl ute från sthlm vid 20:00 har vi 50 mil att köra.
Tidigare erfarenhet säger mig att man får räkna med 50% påslag på restiden (ja - jag och petersson har åkt i klass 2 snöstorm tidigare till turnering, å de va fan 5 timmar fasa.) Så 50 mil = 5h+50% = 7.5h det innebär att vi troligen är framme i Varberg runt 04:00 på morgonen och då måste vi uppleva 12h av fasa och jag vet inte om det känns värt..
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Jag skulle nog nästan chansa på tågen om det blir för snöigt för bil. Stockholm - Götet har gått på förvånandsvärt bra även under snö och från götebörg är det inte så långt till varberg 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
- Skcuzzlebumm
Om det hjälper att stanner i GBG övernätt jag har plats för 4 hos mig
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Hittills har inga avvikelse för regionaltåg rapporterats.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Vi har helt enkelt så pass bra jobb att vi kan ta ledigtPapa D skrev:Handlar inte om att -kunna- komma ner. Vi kan inte åka från sthlm förren runt 16 tiden pga att vi i sthlm har jobb - till skillnad från resten av Sveas bidragstagare och dumpster divers.
/D
Håller dock med om att det kan bli helt cp kring Stockholm om det blir lite bajsväder. Och det handlar inte så mycket om att kunna köra bil eller inte, är det stopp så är det stopp. Jag körde hem från Halmstad för X antal år sen från ett vinterslag och då kom det nån namngiven snöstorm såklart på vägen hem. Åkte vid 17 tiden från Halmstad, va i Gävle trakten 14 timmar senare. Dubbla tiden. Vi åker dock inte genom Stockholm så vi slipper ju det "skiten"
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
-
Gonka Koff
OK, mina gissningar:
Kickern och Jimmy H har bägge riktigt vassa "counter-meta"-listor, och jag tror att dom kommer fungera alldeles utmärkt. Gillar också Axelitos Eldarer skarpt. Har spelat mot Papa D:s Tau/SM och den var hemsk (ännu värre skulle den nog ha varit om han kunnat reglerna lite bättre...
)
Jag ska spela mot Jimmy om några timmar, och efter att ha blivit söndermanglad av mig kommer han lära sig de sista knepen som behövs för att plocka hem bucklan till STHLM.
Med tanke på hur många erfarna spelare som är med och hur pass jämnhårda arméerna är tror jag helt enkelt att de som tränat mycket kommer att ta bra placeringar. Men jag vet ju inte hur mycket folk har spelat på sista tiden, så jag får välan gå på listorna, och då blir det såhär:
1. Jimmy
2. Kickern
3. Axelito
4. Papa D
5. Egge (ja han är ju obegriplig...)
Kickern och Jimmy H har bägge riktigt vassa "counter-meta"-listor, och jag tror att dom kommer fungera alldeles utmärkt. Gillar också Axelitos Eldarer skarpt. Har spelat mot Papa D:s Tau/SM och den var hemsk (ännu värre skulle den nog ha varit om han kunnat reglerna lite bättre...
Jag ska spela mot Jimmy om några timmar, och efter att ha blivit söndermanglad av mig kommer han lära sig de sista knepen som behövs för att plocka hem bucklan till STHLM.
Med tanke på hur många erfarna spelare som är med och hur pass jämnhårda arméerna är tror jag helt enkelt att de som tränat mycket kommer att ta bra placeringar. Men jag vet ju inte hur mycket folk har spelat på sista tiden, så jag får välan gå på listorna, och då blir det såhär:
1. Jimmy
2. Kickern
3. Axelito
4. Papa D
5. Egge (ja han är ju obegriplig...)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Gonka Koff
Sådärja, då har Jimmy fått ordentligt med stryk av mig och är redo att vinna SM!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham