Ang väder SM2013
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
Ang väder SM2013
Detta verkar vara en självklarhet att vädret skall vara skit ( Var fasiken inte ball förra året heller om jag minns rätt... Fick sova hos lilleper på vägen hem då tågen var sena osv..)
MEN vi kan skjuta på starttiden om några kommer galet sent på fredagsnatten.
Var ute i god tid om ni kan för jobb osv.
Ta bilen framför tåget. Vägarna röjs medans tågen faktiskt kan bli inställda å då är det kört så att säga. Även om det tar 50% mer tid som Papa oroar sig för så kommer man fram. Tåg ja... dåliga erfarenheter misstänker jag.
Hoppas att löser sig för er!
/P
MEN vi kan skjuta på starttiden om några kommer galet sent på fredagsnatten.
Var ute i god tid om ni kan för jobb osv.
Ta bilen framför tåget. Vägarna röjs medans tågen faktiskt kan bli inställda å då är det kört så att säga. Även om det tar 50% mer tid som Papa oroar sig för så kommer man fram. Tåg ja... dåliga erfarenheter misstänker jag.
Hoppas att löser sig för er!
/P
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: Ang väder SM2013
Folk får gärna posta här om de vet om stopp på vägarna nånstans imorgon förmiddag så kanske man kan planera om rutten osv. Har vi "samer" snöat in här i Uppland imorgon så är det så. Men går det att åka så åker vi
.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Om någon skall från skåne så åker jag och olof bil nångång från eftermiddagen bilen går från Lund vi har 2 st platser över på vägen upp och 1 plats tillbaka
Hej!
Jag kan tyvärr få rejäla problem, men jag hoppas det löser sig.
Jag har bokat tåg Västerås -> Katrineholm, Katrineholm -> Göteborg idag på eftermiddagen med ankomst Göteborg 19.20. Tar jag mig till Göteborg ikväll så torde jag kunna hinna i tid lördag morgon till starten, men jag är mer än lite orolig huruvida jag tar mig till Göteborg alls, speciellt som jag faktiskt arbetar med tåg
Att ta egen bil själv i detta oväder i 40 mil till Göteborg och sedan ytterligare 10 till Varberg känns inte aktuellt tyvärr, speciellt inte som jag var uppe 05 imorse för att hinna beta av saker på jobbet för att ens kunna åka i eftermiddag.
Jag gör vad jag kan och meddelar om jag stöter på patrull.
På grund av detta vädret så kommer jag inte heller kunna nå alla mina figurer som det var tänkt, så det kommer bli en del "stand-ins", även om jag ska försöka minimera detta. Förhoppningsvis ges inte detta allt för mycket minuspoäng.
// Danne
Jag kan tyvärr få rejäla problem, men jag hoppas det löser sig.
Jag har bokat tåg Västerås -> Katrineholm, Katrineholm -> Göteborg idag på eftermiddagen med ankomst Göteborg 19.20. Tar jag mig till Göteborg ikväll så torde jag kunna hinna i tid lördag morgon till starten, men jag är mer än lite orolig huruvida jag tar mig till Göteborg alls, speciellt som jag faktiskt arbetar med tåg
Att ta egen bil själv i detta oväder i 40 mil till Göteborg och sedan ytterligare 10 till Varberg känns inte aktuellt tyvärr, speciellt inte som jag var uppe 05 imorse för att hinna beta av saker på jobbet för att ens kunna åka i eftermiddag.
Jag gör vad jag kan och meddelar om jag stöter på patrull.
På grund av detta vädret så kommer jag inte heller kunna nå alla mina figurer som det var tänkt, så det kommer bli en del "stand-ins", även om jag ska försöka minimera detta. Förhoppningsvis ges inte detta allt för mycket minuspoäng.
// Danne
Växjöbor skulle köra kl 06.00 imorgon. Jag hoppas på att komma iväg 20 minuter tidigare. Kan vi klara oss utan upprop är det gynnsamt och vi bör enligt plan ha gott om tid.
Shit happens, though. Vi har Hylanders nummer så vi kan ringa han vid 04.00-tiden och informera.
Shit happens, though. Vi har Hylanders nummer så vi kan ringa han vid 04.00-tiden och informera.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Update om vägarna för er som åker via Jönköping->Göteborg. R40 har varit avstängd inatt och har inte öppnat ännu, återkommer när jag hör att den öppnar
Update1: De har öppnat trafiken igen. Var 3 lastbilar som hade sladdat och fastnat.
Alla ni som åker, ta det försiktigt, bättre att ni kommer fram sent än inte alls
Update1: De har öppnat trafiken igen. Var 3 lastbilar som hade sladdat och fastnat.
Alla ni som åker, ta det försiktigt, bättre att ni kommer fram sent än inte alls
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
-
Michael Carl
Det kanske kan vara värt att fundera på att lägga SM en annan tid på året?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Kanske. Men det känns väldigt naturligt att man har "hela" året på sig att kvala.Michael Carl skrev:Det kanske kan vara värt att fundera på att lägga SM en annan tid på året?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Lägg det i Kiruna för då VET alla att det är snö där 
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
-
Gonka Koff
I Stockholm är det fortfarande hur lugnt som helst, får väl se om det brakar lös snart
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham