Hmmm ja isf så dom listor jag ser rakt av jag peronligen känner är för tok mongo bra så är det väll mattis och stefans lista.
Jag hade gärna sett ändringar i dom flesta listor (och hade jag varit mer aktiv hade jag nog säkert sett fler tydliga saker)
Nästa år kommer texten lyda som fölljande (listor skickas in till mig senast 2 veckor innan, därefter kommer jag säga bu eller bä, och riktlinjer kommer vara att alla ska försöka hålla sig till en 2-3 komp, jag kommer även hålla ett större öga öppet på eldar, tau, necrons, deamons och imperial guard. därefter när alla listor är godkända lägger jag upp dom på tråden)
Tror det skulle bli bättre och hade väll varit så jag skulle skrivit nu i år men men haft mycket fullt upp med annat med såklart^^
Hur som stefan och matti: jag skulle gärna se att ni ändrade och försnällade era listor en del.
Stefan: om du tar en kik på de andra eldar listor som ligger uppe så kan du nog se vart som är godkänt och endå kommer kunna ligga i den kompetativa kategorin.
Matti: Jadu redan när jag ser 2 vendettor börjar jag skaka lite men sen med 4 hydror, allt i kimeror, en leman russ och desutom (trodde aldrig jag skulle säga det men) en mobb i battlewaggon deff rolla i samma lista... Ork biten, leman russen och kanske en vendetta med 2-3 hydra hade jag kunnat gått med på.. då ligger det ändå långt i överkant med vad jag tillåtit på dom andra kan jag själv tycka.
Det är ju dessa ändringar jag själv skulle se för iår iaf (så kommer jag sätta ner ribban mycket lägre nästa år.)
Verkar endå som dom flesta har lagt sig som ni själv säger i en ganska kompetativ nivå och låter därför de andra köra sina listor som är uppe för det här året iaf.
Min lista, gnorgs lista, mattias lista och niklas lista känns nog som dom enda listorna här jag skulle säga är tokigt (nästan läskigt snälla) i jämnförelse så vi får väll se på plats vad som händer med oss Vi får väll ha en liten sido turnering för oss själva typ

ingen av oss fyra kommer nog ändra lista pågrund av hårdhet eller liknande (och vad jag vet när jag pratat med 3/4 av oss känner nog vi oss inte lurade eller så heller) vi åker nog vad jag vet alla hit för en kul julturnering iaf
Men men nog om detta dessa ändringar listor vill jag se försn'llning på i år (ni kommer inte få några minus för sena listor eller så men vill ha in nya så snart som möjligt senast torsdag) Om någon känner att jag gör fel beslut eller tycker att ``meh Åkes lista är ju ungefär lika hård eller hårdare!´´ får ni väll hojta till men som jag ser det just nu är resterande listor ungefär i samma klass som varandra. Så detta kommer nog vara mitt final decission.