Vad fan ska jag spela på Las Vegas Open?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Papa D

Re: Vad fan ska jag spela på Las Vegas Open?

Inlägg av Papa D »

Väntar på svar från Reecius - Tycker han att man får infiltrera med shadowsun så kommer bastionen ryka för en Shadowsun som infiltrerar med mina broadsides eller framförallt centurions.

Ska suga lite mer på karamellen för att c vad jag kan göra. kom gärna med fler förslag.

Kan vara en ide lillen

Bastionen är inte där för att gömma sig bakom primärt - den e där för att ge range och stabilitet och en kanon som jag kan intercepta med.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Har för mig att det fungerar att infiltrera, det är så de kört flera gånger i sina battle reports. Så shadowsun är ingen dum ide.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Precis som lillen skriver så tänker jag på de gigantiska LOS-blockers i deras battle reports, som dom sagt skall motsvara terrängen på LVO. Då kanske det inte kommer att vara läge för Centurions att sitta och glo på klippväggar från en bastion.
Då tror jag mer på att plocka tillbaka dina piranhor från SM-listan att använda för att söla ner motståndaren. Har du ingen möjlighet att fördröja anfallaren tror jag inte att din lista kommer att funka. Visst, tacticals kan ju också fylla en sådan roll, men inte alls lika bra.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

OK - man får infilitrera IC så shadowsun är intressant - men...
Man får åxå använda FW 40k allowed. Några nya ideér =)

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

daskad

Inlägg av daskad »

Dubbla Mortis Comtemptors med dakkasåinihelvete och missiler kanske kan vara något då?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Shadowsun broadside eller centurions är awesome.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

om FW tillåts kanske det kan vara idé att byta chapter till Red Scorpions? du får du en gratis narthecium till alla sergeanter och får slå om pinningslag, med nackdelen att du inte kan go to ground. du kan också köpa deras libbe sevrin loth. postar länk med hans regler nedan, men han är en libbe för 175 pts, med artificier armour och kan göra sin 2+ save till 2++ genom att betala en warp charge. nackdelen jämfört med tigurius är att du torskar divination, men med loth får du VÄLJA dina 3 spells (från biomancy, telekinesis eller telepathy, måste dock välja alla 3 från samma discipline verkar det som). tänker att det är nice att kunna bygga sin lista kring att veta med säkerhet vilka spells man kommer ha inför en match. han är också fearless och har counter attack.

fw chapter tactics:
http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/P ... actics.pdf

fw character update:
http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/P ... update.pdf
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Inga FW codexar - bara fw 40k allowed units.

E de nån som har en sån lista?

/D

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Imperial Armour Apocalypse och Imperial Armour Aeronautica är väl de med flest prylar i. Kika på dem. De finns på en viss piratsida på nätet.

Contemptor Mortis Dreads är riktigt nice med dubbla assault cannons och en cyclone, skyfire och intercept för typ 200p. Flygande monster och flygplan blir liksom ett minne blott.

Storm Eagles är inte heller fel, som storm ravens fast med 4 hull points, 20 i transport capacity och kostar typ 50p mer.

IA har mycket roliga saker :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Skulle säga att Mortis dreads är riktigt nice men sedan tycker jag Lillen slog huvudet på spiken 5 Legion för 155 med 3 meltas med ig cover är riktigt nice att ha.
Sedan Storm eagle kan funka men är 300 poäng för 2 twinlinked laser,1 twinlinked MM och 2 large blast st 5 ap4. machine spirit, Av12 Hp 4 flygare med transport 20. Kan man bygga listan lite runt detta så absolut annars är ju en vendetta bättre.

Tror däremot att centurions i en bastion kan vara riktigt elakt framtill någon börjar skjuta på den och spränger den och allt som satt i.

Jag tror en lista med mycket tacs i olika transporter, Stormraven,landraider,storm eagle uppbackat av Tau skytte kan funka bra

Skriv svar