Vad fan ska jag spela på Las Vegas Open?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Papa D

Re: Vad fan ska jag spela på Las Vegas Open?

Inlägg av Papa D »

Asså att bastions sprängs, känns helt ofarligt. man kommer märka när det är på väg och gå ur samt att den gör typ 2d6 S6 hits vilket borde bli 7 - 5 wounds så mindre än ett wound efter save på Centurions.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Gillar bastionen... och pathfinders...

Sätt pathfindersen i bastionen, placera den så att den täcker 2-3 objektiv tillsammans med bredsidorna. Kul att försöka komma åt de objektiven...
Samt att med bastionen får du 'aldrig' en riktigt rutten deployment zone vilket åsså tillför stabilitet. Vidare så med bastionen kan du med andra losblockers helt låsa av delar av brädet så att man aldrig kommer se bortom dem. T.ex. gömma objektiv helt. Saknar du skogar kan krooterna chilla i den. Finns så mkt problem som den löser.
Tycker SM är rätt codex, de är svåra att vinna mot(stabil scoring).

Tror inte jag skulle ändra på så mkt...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Är det värt att köra tau primary - byta Thunderfire + något mot Shadowsun? Tänker att det kan va SJUKT nice att kunna infiltrera centurions eller broadsides beroende på vad man möter?

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Vill du fortfarande sätta Tigern med centurions? Kan vara sjukt nice att infiltrera men dör den enheten är man ju körd. Däremot ta bort TFC för att få in shadowsun men fortfarande ha kvar bastionen kan ju göra att motståndaren inte vet vad du kommer göra vilekt är sjukt bra.

MFL

Inlägg av MFL »

Har dålig koll på Bastionen, men en TFC, som inte kräver LOS, får den stå inne i Bastionen och skjuta ut?

Skulle ju kunna ses som rätt brutet att ha 1-2 st sådana i bastionen i så fall.
Mattias Lindeberg

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Finns inget "rätt" ställe för tigge - han står där han ger mest force amplifier - har man shadowsun så lär man ju inte invis hoppa med Tigge till Centurions(om dom infiltrerar med Shadowsun) utan snarare till riptide och broadsides. Sen beror det på spells generellt. Får c, ska nog ta en testmatch å c vad som "känns" bäst.

/D

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Tror den listan kan funka riktigt bra oavsett om du kör Tau eller SM som primärt

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

MFL skrev:Har dålig koll på Bastionen, men en TFC, som inte kräver LOS, får den stå inne i Bastionen och skjuta ut?

Skulle ju kunna ses som rätt brutet att ha 1-2 st sådana i bastionen i så fall.
Om den hade fått gå in i Bastionen så, ja, eftersom Bastionen har fire points. Men endast infanteri får embarka i transporter om det inte står något annat på transporten i fråga.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

daskad

Inlägg av daskad »

Får den stå på taket?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Om Bastionen är i deplomentzonen så skulle jag säga att den får det. Förutsatt att den får plats, det vill säga. Kan vara tajt om man har ett vapen på toppen också, skall kolla.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar