Nya Tyranider i Novmeber?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Nya Tyranider i Novmeber?

Inlägg av Flogger »

Xenomorph skrev:
Flogger skrev:
Xenomorph skrev:Men herregud gud det var väl inget personligt påhopp om man konfronterar någon direkt. Enda jag gjorde var att påpeka varför många ogillar denna codex. Att det är inte nerdrage för man vill ha en bra produkt och att vår definition vad som är en bra codex skiljer sig från hans. Flogger har varit på flera forum warseer,tyranid hive etc och föringat personer som inte gillar sen nya codexen, det blev just här jag svarade honom om att han får gärna tycka detta släpp är bra med det betyder inte att vi som inte gillar den är på grund av nerdrage eller vi vill ha powergame enheter speciellt inte eftersom hans egen myslista är en cheese fest.
Du behöver nog tänka om vad ordet "cheese fest" betyder ;)

Jag är bara glad att min nya favoritmodell faktiskt kommer vara spelbar :)
Min är om man spammar det bästa i varje slot, vad är din? Att din spamm lista är inte bättre än de bästa listorna är irrelevant.
Är verkligen inte säker på att exocrines är det bästa i HS. Kommer nog inte spela 3st, hur ska jag då få in mina Biovores och mina dakkafexar? ;)

Däremot tror jag den listan kan vara rätt mysig och kompetativ, kanske till och med skulle kunna stå sig mot allt utom Taudar :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Flogger skrev:
Är verkligen inte säker på att exocrines är det bästa i HS. Kommer nog inte spela 3st, hur ska jag då få in mina Biovores och mina dakkafexar? ;)
Kanske missade något, kollade bara lite snabbt igår och har inte boken med mig på jobbet. Men jag tror inte att du kan ha dakkafexxar längre.
Flogger skrev: Däremot tror jag den listan kan vara rätt mysig och kompetativ, kanske till och med skulle kunna stå sig mot allt utom Taudar :)
Nja, tycker den har rätt dålig range, exocrines vapen går ju bara 24". Inget som säger att din skyshield får plats centralt på bordet. Sen har den tungt mot AV 14.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Ceasar skrev:
Flogger skrev:
Kanske missade något, kollade bara lite snabbt igår och har inte boken med mig på jobbet. Men jag tror inte att du kan ha dakkafexxar längre.
Flogger skrev: Däremot tror jag den listan kan vara rätt mysig och kompetativ, kanske till och med skulle kunna stå sig mot allt utom Taudar :)
Nja, tycker den har rätt dålig range, exocrines vapen går ju bara 24". Inget som säger att din skyshield får plats centralt på bordet. Sen har den tungt mot AV 14.

Man kan absolut ha dakkafexar ;)

Håller med, svårt med AV14 men man har ju 1000p till i listan ;)

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Inte fått min bok än (va är det med brevbärare igentligen? De verkar hata mig lol), men om både power-gejmers som Flogger ;) och mys-fluffare som kaptenen ;) är positiva så ser jag fram emot mycket trevlig läsning. :)

Och Flogger, jag skulle nog inte fästa så mycket vikt vid Xenomorph. Haters gonna hate, you know.
Trevlig insektshelg på er alla. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Jag är sån jävla powergamer! :D

Stefan

Inlägg av Stefan »

Är poddarna kvar? Hörde rykten på DefCon att de kanske skulle försvinna...
Stefan "Krak" Hedström

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev:Jag är sån jävla powergamer! :D
Åhfyfan.. Jag som pratat fluff och snygga modeller med dig..
Känner mig billig och utnyttjad. Sol och vårad av en fejkfluffare.
Må du drunkna i en spawningpool! :D
Stefan skrev:Är poddarna kvar? Hörde rykten på DefCon att de kanske skulle försvinna...
No pods.
Jag tror stenhårt på att de släpps i en andravåg med dataslates senare i år.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Captaingallas skrev:
Flogger skrev:Jag är sån jävla powergamer! :D
Åhfyfan.. Jag som pratat fluff och snygga modeller med dig..
Känner mig billig och utnyttjad. Sol och vårad av en fejkfluffare.
Må du drunkna i en spawningpool! :D .
Oj. Outade jag Flogger nu? :lol: :lol:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Xenomorph

Inlägg av Xenomorph »

Wow, får jag kompisgänget emot mig nu :lol: Som sagt , min ton kan verka lite för direkt för svenska ögon men som jag sa tidigare, den är framför allt pågrund av Floggers ""haha cry harder" typ av kommenterarer på andra forum, vilket jag finner rätt så obnoxious.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

For the record, man kan inte vara powergamer och spela nids. Det är faktiskt omöjligt då de är typ sämst, men jag gör mitt bästa, älskar ju nids, spelat dem sedan 2nd edition. Rätt mycket mer belönande att placera sig bra med nids än med typ point-and-click Taudar :wub:

Xenomorph skrev:Wow, får jag kompisgänget emot mig nu :lol: Som sagt , min ton kan verka lite för direkt för svenska ögon men som jag sa tidigare, den är framför allt pågrund av Floggers ""haha cry harder" typ av kommenterarer på andra forum, vilket jag finner rätt så obnoxious.
Se min signatur ;)
Senast redigerad av 1 Flogger, redigerad totalt 10 gånger.

Skriv svar