Jag spelade 3 venomthropes igår, de promenerade bakom dakkafexarna hela vägen fram till IG linjen. Hur skulle de dö och bli first blood? Du menar genom att fienden skjuter alla sina S8-10 skott på venomthropes? I så fall är det en vinst för dina andra monster. Samt måste de sätta 9 wounds med S8+ för att döds 3 venomthropes.Xenomorph skrev:Precis vad jag tänkte, så fort man jämför med något annat codex så är de flesta monster creatures löjligt överprisade. Mawloc kan inte burrow första rundan längre om det var det du tänkte på, så man måste börja i reserv så nu man har en 33% chans att förlora en blast template. Mawloc har fortfarande väldigt stor chans att scattra, så gott som auto misshap om den scattrar på en vehicle.Halvar skrev:Går den bara tillbaka i reserv alltså? Det är inte vad jag hört tidigare men det skulle vara en enorm boost eftersom det är 89% chans att man slår en etta på mishap-table. Devastators går dock inte att jaga eftersom de står på andra våningen ändå.
Huruvida 140pinnar för 6 t6 wounds är mongohårt måste jag bara påminna om dreadknight som folk tycker är värdelös trots att det bara är 120 pinnar och kommer med två sjukt bra saves.
Ger Red Terror cover save? Annars är väl enda funktionen med Red Terror att just tanka enheten. Om du tänker på cover save så undar jag hur du har tänkt att du ska kunna använda venom thropes med en snabb beast enhet. Venomthropes är till för gömma sig bakom massa skjutande monstrous creatures, alternativt i en byggnad. Någon annan stans så är den för långsam eller ger gratis first blood.LillePer skrev:Äsch tanka. Vem behöver det. 3+/2+ cover är grejen. Du behöver s8 med ignore cover för att döda av många och det har typ bara riptides.
Inga problem att hänka med en enhet raveners, de får kongalinea lite bara.
Angående Mawloc så är det mishap om blasten träffar två gånger och inte dödar det under den. Men på 4+ går du in i ongoing vilket är KUNGLIGT BRA. 2-3 får motståndaren sätta ut den och då kan du bara gräva ner dig rundan därpå. 1 så dör du.
Gillar mawlocen som fasen nu