Nya Tyranider i Novmeber?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
bolterochkniv

Re: Nya Tyranider i Novmeber?

Inlägg av bolterochkniv »

har aldrig spelat nids men tycker helt klart att det verkar finnas en mängd stabila builds i nya codexen. tycker mawlocs känns mäktiga, särskilt om man spelar några stycken för att täcka upp för otur. tre mawlocs i heavy känns stört jobbigt att hantera runda tre, tänk på att man då i runda ett och två måste ha med dom i beräkningarna när man flyttar sin armé.

scoringen är ju helt sjukt billig om man orkar med att måla termagants. hur många arméer hinner skjuta bort 100 termagants på tre rundor utan att helt släppa alla monster som brakar framåt samtidigt? spelar man lite smart borde cover inte vara något problem med venomthropes heller som folk har påpekat.

jag är nyfiken på om harpyn kommer kunna tillföra något med blast-spam osv. frågan är väl vilken range den kommer ha på sina bössor.

tycker en lista av det här snittet känns jättesvår att möta:

2x flyrants
5x 30 termagants
1x tervigon
3x venomthropes
2x mawlocs

runt 1750 pts om mina poänguppskattningar stämmer
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

bolterochkniv skrev:har aldrig spelat nids men tycker helt klart att det verkar finnas en mängd stabila builds i nya codexen. tycker mawlocs känns mäktiga, särskilt om man spelar några stycken för att täcka upp för otur. tre mawlocs i heavy känns stört jobbigt att hantera runda tre, tänk på att man då i runda ett och två måste ha med dom i beräkningarna när man flyttar sin armé.

scoringen är ju helt sjukt billig om man orkar med att måla termagants. hur många arméer hinner skjuta bort 100 termagants på tre rundor utan att helt släppa alla monster som brakar framåt samtidigt? spelar man lite smart borde cover inte vara något problem med venomthropes heller som folk har påpekat.

jag är nyfiken på om harpyn kommer kunna tillföra något med blast-spam osv. frågan är väl vilken range den kommer ha på sina bössor.

2x flyrants
5x 30 termagants
1x tervigon
3x venomthropes
2x mawlocs

Finns det en fin LoS blocker man kan stå med sin tervigon är det ju nice, särskilt med 24" backline synapse.
Finns det inte det däremot hade jag skjutit ALLT på tervigonen och krossa synapsen på baklinjen. Samt ta typ 20 Termagaunts med mig i smällen ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

tänker att tervigonen ska stå bortom range, eventuellt kanske till och med reservas för att råda bot på den saken. men som du säger synapse är verkligen inte något en ovan spelare som jag har någon bra koll på. tror också att den listan presenterar tillräckligt många hot för att det ska bli jobbigt ändå, och att det hanldar mycket om timing och se till att allt kommer fram samtidigt som gauntsen för att det ska bli så stökigt so mmöjligt för motståndaren.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

bolterochkniv skrev:tänker att tervigonen ska stå bortom range, eventuellt kanske till och med reservas för att råda bot på den saken. men som du säger synapse är verkligen inte något en ovan spelare som jag har någon bra koll på. tror också att den listan presenterar tillräckligt många hot för att det ska bli jobbigt ändå, och att det hanldar mycket om timing och se till att allt kommer fram samtidigt som gauntsen för att det ska bli så stökigt so mmöjligt för motståndaren.
Problemet är att om du inte har synapse nuförtiden, då blir det aids... Så synapse är väldigt viktigt.

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Efter att ha tittat på Frontline Gamings battle reports med nya boken, även om det inte var en optad lista och lite oseriöst spel, så såg man verkligen HUR mkt det kan skita sig om synapse inte finns, det var nästan lite hemskt att se.

orcelite

Inlägg av orcelite »

bolterochkniv skrev:har aldrig spelat nids men tycker helt klart att det verkar finnas en mängd stabila builds i nya codexen. tycker mawlocs känns mäktiga, särskilt om man spelar några stycken för att täcka upp för otur. tre mawlocs i heavy känns stört jobbigt att hantera runda tre, tänk på att man då i runda ett och två måste ha med dom i beräkningarna när man flyttar sin armé.

2x flyrants
5x 30 termagants
1x tervigon
3x venomthropes
2x mawlocs

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Jag har svårt att hitta den verkliga osten som finns i Tau/Eldar/CD numera. Känns rätt så balanserat med vissa godbitar och några försämringar. Det jag saknar är tricks men det kommer väl lite med tiden kanske...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

egge

Inlägg av egge »

Jag kommer spela med mina Shrikes som nu har fyra attacker och en rejäl enhet warriors!

Jag tror det innebär topp 5 på rankingen inom kort...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

egge skrev:Jag kommer spela med mina Shrikes som nu har fyra attacker och en rejäl enhet warriors!

Jag tror det innebär topp 5 på rankingen inom kort...
Shrikes med lashwhip/bonesword och scything talons, fem attacker på charge på I6 oavsett genom terräng eller inte för flesh hooks är kung!
Bara 58p per modell! :)

frigobben

Inlägg av frigobben »

Har äntligen börjat läsa codexet. Varför är Zoanthroper inkompatibla med sig själv? Jag hade hoppats på att kunde använda dem på något roligt sätt annat än skyttet, men det verkar vara svårt?

De blir ju sämre i den rollen ju fler de är i enheten dessutom, tack vara brotherhood of psykers. Med bara en extra spell för hela enheten...

Skriv svar