Nya Tyranider i Novmeber?
Re: Nya Tyranider i Novmeber?
Hur menar du? De skjuter ju mer ju fler de är? Men det är större chans att man tappar allt skytte på test/deny såklart.
och man kan inte skjuta med två och kasta dominion med en, inte kasta en massa utilityspells alls egentligen och den som kastas blir inte bättre om man är fler än en i enheten.
Ja' än't bittä'!
jag tycker det är märkligt att man kört på skrivningen att man modifierar sin synaps range till 18" med warlord traiten, då blir 40 poängaren och primaris Power värdelösa om man lyckas slå fram den eftersom modifiaktioner alltid kommer till sist i en kalkyl.
Ja' än't bittä'!
Jo, skyttet är väl egentligen samma som tidigare, även om variansen blir större i och med allt eller inget på deny. Så skall man bara skjuta så tycker jag reglerna inte är konstiga, utan till och med ganska vettiga, eftersom det går snabbare att slå ett test/deny för allihop.LillePer skrev:Hur menar du? De skjuter ju mer ju fler de är? Men det är större chans att man tappar allt skytte på test/deny såklart.
Däremot om man vill använda den andra powern som man får utöver Warp Blast är känns det lite märkligt, dels eftersom alla andra bara kräver en Warp Charge, vilket är lite suboptimal användning av Mastery Level 2, och dessutom får hela enheten får bara lägga en annan spell. Delar man samma antal Zoans på flera enheter, blir de likvärdiga i skytte, men bättre med andra spells, vilket känns som en lite märklig effekt av reglerna. (Spelar man dem i samma enhet, kan man möjligen styra mer över woundallokeringen själv samt att perils bara tas på en så det har ju fördelar också).
Alltså reglerna är väl inte oklara egentligen, bara något krystade och med lite märkliga effekter (tyckte jag).
Jag gick också hoppades på att de skulle funka mycket som buffande synapser, men det verkar ha svårt att fylla den rollen bara...
18" warlord trait + Norn Crown + dominion = 30" synapseHalvar skrev:jag tycker det är märkligt att man kört på skrivningen att man modifierar sin synaps range till 18" med warlord traiten, då blir 40 poängaren och primaris Power värdelösa om man lyckas slå fram den eftersom modifiaktioner alltid kommer till sist i en kalkyl.
Inte märkligt alls.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Fast fixed modifiers kommer alltid sist när det gäller characteristics, och det är egentligen det enda man har att gå på. Så 12"+6"+6" och sedan fixed 18". Antagligen inte så det är tänkt, men det är vad som står. Konstigt att de verkar ha tänkt på just den saken i två fall av tre.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
fast regelboken säger multiplicerade/dividerande värden följt av adderande/subtraherande och sist kommer raka modifikationer. så 12 + 6 + 6 = whatever eftersom man alltid ska använda 18". förmodligen inte så det är tänkt och det är därför jag tycker det är märkligt eller rent ut sagt kasst.
Ja' än't bittä'!
Nya Tyranider i Novmeber?
Gäller detta alla värden eller bara stats? Minns styrka som exempel men vet inte exakt vad regeln gäller.
Senast redigerad av 1 LillePer, redigerad totalt 13 gånger.
Katarsis skrev:fixed modifiers kommer alltid sist när det gäller characteristics
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Precis. Det gäller bara characteristics. Varför skulle detta påverkas av den regeln? Lite som att använda BS för att wounda i närstrid. De är inte länkade på något sätt.Katarsis skrev:Katarsis skrev:fixed modifiers kommer alltid sist när det gäller characteristics
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen