Du jämförde mig precis med Nazi Tyskland, priceless.L3go skrev:Så alla som inte håller med dig är cool-aid drickande?
Wow. Imponerande argumentationsteknik.
Nya Tyranider i Novmeber?
Re: Nya Tyranider i Novmeber?
Jag skrev även att det är en dålig jämförelse.Xenomorph skrev:Du jämförde mig precis med Nazi Tyskland, priceless.L3go skrev:Så alla som inte håller med dig är cool-aid drickande?
Wow. Imponerande argumentationsteknik.
Allt jag försökte få fram var att majoritetens åsikt inte alltid är "rätt".
Men jag får känslan av att vi står ganska långt ifrån varandra åsiktsmässigt, så tack för att du roade mig nu när jag hade en tråkig stund på jobbet. Lycka till med dina Dark Angels och live long and prosper.
*ful-gul spock-smilie*
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Katarsis skrev:För att grundvärdet inte är en modifikation. Så den enda modifikationen man behöver göra med Night Shields är att dra av 6". Skulle vapnet dessutom affekteras av en förmåga som ger det dubbel range så behöver man applicera den modifikationen först.Flogger skrev:Då funkar ju t.ex. Aldrig night Shields då range på vapen är fast. Den där logiken gäller characteristics och inget annat. När har vi någonsin applicerat den på något annat?
Edit: Med din logik så skulle ju en SM med Power Fist fortfarande bara ha S4.
Grundvärdet är inte en modifikation för synapsen. Rullar du den warlord traiten är ditt grundvärde 18" istället för 12". Sedan modifierad ditt grundvärde vilket är 18".
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Sitter här och äter organisk kiwi och sippar på cool-aid och inser att jag var otydlig.
Min poäng:
Tar du din 5th ed lista och spelar vidare på samma sätt i 6th ed så känns det säkert som ett sämre codex.
Utmaningen nu ligger i att komma på hur Tyraniderna ska spelas i 6th ed codexet för att få ut mest av dem, vilket tar några veckor innan communityn överlag gjort.
Det är tex tydligt att horde är en styrka.
Billigare trupper, fortfarande stora enheter.
Baksidan är att det krävs ännu mera kontroll från synapse Creatures för att hålla ordning på dem.
Hur görs det effektivast?
Däri ligger utmaningen, och frustrationen, då lösningarna ännu inte är självklara eftersom ingen visat nya grymma listor någonstans.
Det krävs öppet sinne och nytänkande för att lyckas, jag är helt säker på att det snart börjar dyka upp en massa olika bra sätt att spela 6th ed Tyranids!
Min poäng:
Tar du din 5th ed lista och spelar vidare på samma sätt i 6th ed så känns det säkert som ett sämre codex.
Utmaningen nu ligger i att komma på hur Tyraniderna ska spelas i 6th ed codexet för att få ut mest av dem, vilket tar några veckor innan communityn överlag gjort.
Det är tex tydligt att horde är en styrka.
Billigare trupper, fortfarande stora enheter.
Baksidan är att det krävs ännu mera kontroll från synapse Creatures för att hålla ordning på dem.
Hur görs det effektivast?
Däri ligger utmaningen, och frustrationen, då lösningarna ännu inte är självklara eftersom ingen visat nya grymma listor någonstans.
Det krävs öppet sinne och nytänkande för att lyckas, jag är helt säker på att det snart börjar dyka upp en massa olika bra sätt att spela 6th ed Tyranids!
Helt rätt, alla nysläpp av codexer betyder ofta att spelstilen/valen av enheter behöver ändras. Detta kan ske i större eller mindre grad. När det gäller Xenos codexar brukar det skilja mer. Typ nids, eldar men även demoner och chaos som alla fått nya codexar. T.ex.: Hur många spelar demonernas flamers nuförtiden? Typ jag på en lokal liten ölturnering... Är codexen obrukbar för det? Nej skulle inte tro det. Sen hur många spelade flesh hound i gamla codexen? Ungefär lika många som spelar harlquins i nya eldar boken.... Enheter går upp och ner i värde mellan codexar, man måste bara se sin codex med fräscha ögon och hitta nya enheter man gillar att spela och som kan prestera det man vill på brädet.
Sluta kalla en välskriven codex för kass med dåliga val. Den har massa bra val, men nej det är ingen "autotaudödare" som många kanske ville. Men skönt är väl det, för då hade nids förmodligen varit knasigt brutna mot alla andra också.
Ser fram emot gothcon och de olika tyranid listor som kommer dyka upp där.
Sluta kalla en välskriven codex för kass med dåliga val. Den har massa bra val, men nej det är ingen "autotaudödare" som många kanske ville. Men skönt är väl det, för då hade nids förmodligen varit knasigt brutna mot alla andra också.
Ser fram emot gothcon och de olika tyranid listor som kommer dyka upp där.
Oj, vilken logik! I vanliga fall har jag 12" synaps, nu har jag 18". Men det är inte en modifikation, det bara är så.Flogger skrev:Grundvärdet är inte en modifikation för synapsen. Rullar du den warlord traiten är ditt grundvärde 18" istället för 12". Sedan modifierad ditt grundvärde vilket är 18".
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ni blandar in för mycket förhoppningar och önsketäkande. Alla tidigare codex hade något som man när man läste den första gången, tänkte wow det var coolt etc, noll med tyranids. Utan allies eller bookpowers är förhoppningar om några osedda kombos exponentiellt mindre. Jag förutspår att Tyranids är och kommer vara den sämsta kodexen i 6th edition under nuvarande förutsättningar(innan några supplements/dataslates). Vi får se vem som har rätt.
.
.
Öh? Jag spelar ju förfanken inte ens nids? Däremot spelar jag demoner och eldar och där var jag väldigt oimponerad till en början. Trodde inte ens jag kunde ta med mig demoner till VM som var tanken, men sen blev det så iaf...
Men vi ser uppenbarligen inte spelet på samma sätt, så som sagt tiden får avgöra.
Men vi ser uppenbarligen inte spelet på samma sätt, så som sagt tiden får avgöra.
Mata inte trollet.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Smaka på denna kombinationen, för att ta ett exempel:Xenomorph skrev:Ni blandar in för mycket förhoppningar och önsketäkande. Alla tidigare codex hade något som man när man läste den första gången, tänkte wow det var coolt etc, noll med tyranids. Utan allies eller bookpowers är förhoppningar om några osedda kombos exponentiellt mindre. Jag förutspår att Tyranids är och kommer vara den sämsta kodexen i 6th edition under nuvarande förutsättningar(innan några supplements/dataslates). Vi får se vem som har rätt.
.
- Aegis defenceline som man ställer 6-12'' utanför egen deployment så utdragen som möjligt
- Några venomthropes som gömmer sig bakom monster/terräng
- 200 modeller(valfria)
Vad har vi här? 200 fearless modeller med 2+ cover. Ok att tau kan döda dem efter 3-5 rundor skytte beroende på lista och antal markerlights. Men vilken annan arme kan det?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!